Frökungen tar hjälp av Streamify för live shopping

Den nätbaserade frö- och odlingsbutiken Frökungen tecknar avtal med live videoshopping-bolaget Streamify. Den interaktiva lösningen ska hjälpa Frökungen att stärka kundernas upplevelse kring produkterna.

Frökungen är en ledande frö- och odlingsbutik på nätet och tillhandahåller Nordens bredaste frösortiment för privatpersoner, föreningar och företag. Nu vill företaget använda sig av live videoshopping för att ge kunderna en mer interaktiv upplevelse kring produkterna och stärka relationen med kunderna genom sin e-handelsplattform:

Det finns en utmaning i att förmedla en djupare känsla och upplevelse av våra odlingsprodukter digitalt. Eftersom vi inte är en fysisk butik utan tillhandahåller alla produkter via nätet, ser vi därför live videoshopping som en möjliggörare att minska avståndet mellan oss, våra produkter och kunden. Vi tittar även på hur vi kan använda live videoshopping som ett format för att inspirera och utbilda under köpresans gång, säger Julia Zibes, VD för Frökungen.

Johan Klitkou, VD på Streamify, ser att live videoshopping snabbt blir allt vanligare.
Detta är ett mycket attraktivt sätt för företag och varumärken att interagera med kunderna. Jag tror att det blir viktigare att företag vågar utmana sig själva genom att testa nya lösningar som tar kunderna närmare produkterna, säger Johan.

Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.