Garphyttan kommunicerar med sitt community via live streaming från Streamify

Garphyttan är ett nytt outdoormärke som via e-handel globalt och en ny egen butik på
Norrlandsgatan 21 i Stockholm har hittat en plats på marknaden inom outdoor och
friluftsliv med delvis inriktning mot arbetskläder. Med outdoor- och
överlevnadsexperten Johan Skullman som utvecklingschef vill de erbjuda en
klädkollektion som suddar ut gränser och inspirerar användaren att pressa sina egna.
Med hjälp av livestreaming från mjukvaruleverantören Streamify vill de kommunicera
med sitt kund-community och dela deras expertis inom outdoor med syfte att skapa
interaktion i gränslandet mellan det fysiska och digitala.

– “Streaming gör det möjligt för oss att kommunicera våra produkter och deras
användningsområde på ett informativt och personligt sätt som förhoppningsvis gynnar våra
kunder såväl som vårt varumärke..“ säger Fredrik Nyman, E-handelschef på Garphyttan

Live streaming stärker relationen mellan Garphyttan och deras kunder
Efter tre år av e-handel öppnade Garphyttan under augusti 2022 en flagship store på
Norrlandsgatan 21 i centrala Stockholm.

-”Butiken är en logisk utveckling för vårt varumärke där vi kan möta kunderna i det fysiska
rummet och ge dem den vägledning och känsla för produkterna som är svår att skapa med
enbart e-handel. E-handel har sina uppenbara begränsningar när det kommer till försäljning
av fysiska produkter med många funktioner och detaljer.” säger Ludvig Blomqvist, VD på
Garphyttan

Syftet med butiken är att ge kunder en destination där kläderna kan provas samtidigt som
det öppnar upp för dialog mellan varumärke och kund. Med hjälp av live streaming vill de
använda den rymliga och inspirerande butiken som bakgrund för digitala möten med de
digitala besökarna på ett så nära fysiskt sätt som möjligt.

– “Vi vill använda live streaming som en kanal för utbildning och inspiration kring våra
produkter och frilufsliv. Genom att sända live från vår butik, tydliggör vi även att vi faktiskt
har en fysisk butik att besöka”, berättar Fredrik Nyman, E-handelschef på Garphyttan.

Samarbetet mellan Garphyttan och Streamify inleds med ett ”shopinar” med Johan Skullman
som streamas för allmänheten på Garphyttans webbplats www.garphyttan.com kl. 19.00 den
19 oktober 2022.

Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

För mer information om Streamify, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, CMO
Phone: +46 72-313 04 90
Email: anna@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.