Hoodin etablerar enhet för försäljning inom Pharma och Medtech i UK och Irland

Under november månad etablerar Hoodin lokal försäljning i UK / Irland med Nicholas Well som ny partner och försäljningschef. 

Hoodin är ett framåtriktat och snabbt utvecklande företag som erbjuder automatisering av innehållsövervakning inom olika branscher, inklusive Medtech och Pharma. I syfte att leverera mjukvarutjänsten globalt har Hoodin nu utsett Nicholas Wells till partner- och försäljningschef för Storbritannien och Irland. Nicholas kommer att etablera Hoodin i Storbritannien och Irland.

 

“Nicholas erfarenhet och nätverk inom läkemedelsindustrin gör honom extremt väl lämpad att tillhandahålla kompetens och expertis för att driva försäljning av Hoodin på den brittiska och irländska marknaden. Den brittiska och irländska marknaden inkluderar över 600 företag inom Pharma och Medtech, varav majoriteten av dem säljer sina produkter inom EU och kommer därför att tvinga dem att följa reglerna för Pharmacovigilance och Post Market Surveillance.” Marcus Emne, VD för Hoodin
 

“Läkemedelsindustrin, som så många andra, investerar mer och mer i AI och annan teknik för att automatisera ett växande antal av sina processer. Genom att använda Hoodins mångsidiga och funktionella plattform för automatisering av innehållsövervakning är detta ett fantastiskt tillfälle för oss att etablera fotfäste på de brittiska och irländska Pharma- och Medtech-marknaderna. ” – Nicholas Wells, partner & försäljningschef Storbritannien, Hoodin

 

Nicholas Wells

Nicholas har arbetat i läkemedelsindustrin i över 20 år med kunder i alla storlekar, där han har fått expertis inom området Regulatory Affairs. Sedan 2005 har han ägt och drivit ett framgångsrikt konsultföretag (IPC Ltd) som erbjuder tjänster till läkemedels- och medicintekniska industrier.

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.

 

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 1250kr. 
 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt.