Naturkompaniet började sända livestreams i början av 2022, strax efter att de skrivit på det inledande avtalet med Streamify. Nu förlänger de samarbetet för andra gången, och licenserna gäller såväl den svenska som den norska marknaden.
– Naturkompaniet har sedan starten haft bra tittarsiffror och engagemang. Därför är det såklart roligt att de vill fortsätta satsa. De använder formatet föredömligt för att engagera tittarna och förstår värdet av att förmedla värde och utbildning till såväl nybörjare som erfarna, säger Johan Klitkou, vd på Streamify.
Sedan den första livestreamen, i februari 2022, har Naturkompaniet genomfört sändningar med teman som “Vandring för nybörjare”, “Toppförsök på Kebnekasie – fjälledaren tips”, “Svampskola” och ”Prepping: förberedd vid krissituationer”.
– Vi ser livestreams som ett bra komplement till våra fysiska butiksevent för att med större räckvidd kunna inspirera och guida våra medlemmar och få fler att ta del av vår gemenskap och expertis, säger Camilla Jacobson, Community Manager på Naturkompaniet.
Licensavtalen förlängs med 12 månader för Naturkompaniet Sverige och Naturkompaniet Norge. Förlängingen av avtalen innebär en SaaS-intäkt för Streamify.
Se Naturkompaniets tidigare livestreams
För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Hemsida: www.streamify.io
Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.