Norska EuroSko Gruppen AS satsar på Live Shopping tillsammans med Streamify. Något som ingen annan skokedja i Norge än testat på. Satsningen rullas ut i Q1, 2023, med skobutikerna EuroSko och DNA som de första att implementera Live Shopping-formatet.
– ”Med Live Shopping kan vi komma närmare våra kunder och skapa en inspirerande dialog, tidigt i kundresan. Vi har otroligt duktig personal som uppskattas av kunderna i butik – nu kan vi förflytta den kompetensen och servicen till det digitala mötet”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.
EuroSko Gruppen AS startades 1983 och är nordens största skokedja med e-handel och över 300 fysiska butiker i Norge, Sverige och Danmark. Som en del i att möta kunden där den befinner sig och att understödja försäljning i butik och online, kommer EuroSko Gruppen AS att använda formatet för att förmedla expertisen och kunskapen som medarbetarna inom koncernen besitter, tillgängligt för alla.
– ”Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför köpet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.
Kommande livesändningar 2023
Under 2023 har EuroSko Gruppen AS som mål att ha ca 10 sändningar fördelat på skobutikerna EuroSko och DNA, där syftet med sändningarna, utöver interaktionen med tittarna, också blir att skapa mer rörligt innehåll att återanvända i sociala medier och på produktsidor.
Varför Streamifys Live Shopping-plattform?
– ”Vi träffade flera leverantörer innan vi kom i kontakt med Streamify. Varför valet föll på Streamify var för att lösningen och funktionerna passade oss bäst. Flexibiliteten, designen och enkelheten är något vi kan skala med och teamet från Streamify ha varit mycket bra att stötta och gav oss den tryggheten vi behöver”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.
Vi ser väldigt mycket fram emot att följ amed EuroSko Gruppen AS på deras live shopping-resa. Samarbetet gäller EuroSko Gruppen AS Norge. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.
För mer information om Streamify, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, CMO
Phone: +46 72-313 04 90
Email: anna@streamify.io
Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.