SaaS-bolaget Digmi öppnar nyemission – ska ta in 10 miljoner för europeisk expansion

Efter lanseringen av sin nya plattform och snabb tillväxt i Sverige öppnar techbolaget Digmi en nyemission på 10 miljoner kronor. Målet: att ta SaaS-tjänsten ut i Europa. Bolaget är ett av sex utvalda som presenterar på det exklusiva investerareventet “Möjligheter i onoterade bolag” – arrangerat av Nordnet Private Banking och Vator Securities.

Techbolaget Digmi, som utvecklat en molnbaserad plattform för frisör- och salongsbranschen, öppnar nu en nyemission om 10 miljoner kronor. Kapitalet ska användas till fortsatt produktutveckling, rekrytering av nyckelkompetens och etablering på nya marknader i Norden och Europa.

Digmi ersätter traditionella kassasystem och terminaler med en unik softPOS-lösning som låter kunder shoppa produkter, få erbjudanden, betala, underhållas och inspireras – direkt från frisörstolen. Plattformen effektiviserar arbetet i salongen, tar bort manuella processer och ökar både försäljning och kundnöjdhet.

– Digmi är inte bara ett smart system – det är ett nytt sätt att driva salong. Vi ser hur vår plattform förenklar vardagen för tusentals frisörer, samtidigt som lönsamheten ökar. Det är effektivisering i praktiken, och SaaS-modellen gör oss skalbara från dag ett, säger Jon Berglund, vd på Digmi.

Bolaget är i dialog med flera investerare och är ett av endast sex utvalda till att presentera sitt bolag på “Möjligheter i onoterade bolag” – ett investerarevent som arrangeras av Nordnet Private Banking och Vator Securities. Där möts onoterade tillväxtbolag och investerare med fokus på nästa generations bolag. Totalt deltar 55 handplockade investerare, men Digmi välkomnar även andra intressenter att delta i rundan.

– Frisörbranschen är på väg in i en digital era, men många sitter fortfarande fast i föråldrade lösningar. Digmi erbjuder ett helt nytt ekosystem – utvecklat för att möta dagens behov och framtidens förväntningar, säger Maria Andersson Grimaldi, styrelseordförande i Digmi.

Efter ett starkt år med lanseringen av Digmi 2.0 och snabb tillväxt i Sverige, är bolaget nu redo för europeisk expansion. Flera strategiska samarbeten inom retail och tech är redan på plats.

– Vi har bara börjat. Marknaden är enorm, behovet konkret, och vi har teknologin och teamet för att leda den här förändringen. Digmi har potential att bli den självklara plattformen för salonger över hela Europa, avslutar Jon Berglund.

För mer information:
Jon Berglund, VD Digmi, jon.berglund@digmi.se, +46 70 609 99 99
 

Om Digmi
Digmi är en svensk SaaS-plattform som revolutionerar hur salonger arbetar med sina kunder vid frisörstolen. Med surfplattor utrustade med NFC och TV-skärmar erbjuder Digmi ett ekosystem av SoftPOS, digital signage och kommunkation som gör det möjligt för kunder att handla produkter, inspireras, underhållas och betala – allt i samma enhet, direkt från stolen. Samtidigt får salongen full kontroll över kampanjer, bokningar, kunddata och betalningar utan att behöva byta ut sina befintliga system.