E-handelsbolaget HSNG (Health and Sport Nutrition Group) har tecknat avtal med Streamify. Bolaget bedriver e-handel i Norden med sajterna Gymgrossisten.com och Bodystore.com. Allt fler varumärken testar live shopping och inser att det via live shopping är enkelt att skapa rörligt innehåll som är produktnära och värdeskapande för kunden. Störst fokus kommer att vara på att skapa kunskapsbaserat innehåll utifrån produkterna och på så sätt underlätta för kunder att göra rätt val inom kosttillskott och hälsokost.
– Vi tycker det ska bli spännande att testa live shopping tillsammans med Streamify. Vi ser två möjligheter med live shopping. Dels är live shopping en bra matchning med vår målgrupp inom nutrition och hälsokost då vi kan förklara och berätta mer om våra produkter och hur de används på ett sätt som gör informationen enkel att ta till sig, dels kan vi utöka vårt arbete med rörligt content och på så sätt skapa bättre innehåll på våra sajter. Vi känner att det är låga trösklar för oss att ta oss an live shopping och att Streamify är helt rätt för oss, säger Linda Sandberg, marknadschef HSNG.
– Vi är väldigt glada över att HSNG väljer Streamify. Det ska bli intressant att se vad HSNG med en så stor e-handel gör med live shopping-konceptet. HSNG har en stor möjlighet via Streamify att enkelt skapa rörligt content på ett produktnära sätt, säger Johan Klitkou, vd Streamify.
Avtalslängden är på ett år och kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.
För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.