2 rekryteringar som öppnar nya dörrar hos Amido AB!

Att Amido har haft växtvärk är ett faktum, och efter en investeringsrunda under 2021 kan fokus på att växa rejält och snabbt bli verklighet. För att driva tillväxten mot nya höjder har nu 2 nya ledningsroller rekryterats in.

Anton Thynell och Matilda Zelander
Anton Thynell, med flera års erfarenhet inom sälj, kliver in i rollen som Head of Sales. 
Med fokus på hållbara affärer och relationer har Anton i samarbete med Stanford University bland annat byggt upp Foldingathome.org som blev känt för många av oss under 2020 och Covid-pandemin.
Projektet drog in datakraft värderat till en miljard svenska kronor under 2020 i nära samarbete med flera Fortune 100 bolag såsom Microsoft, AMD, Nvidia, Intel, Amazon. 
Anton har de senaste åren arbetat som managementkonsult med kunder som ledande industribolag, fastighetsbolag och startups.

På marknadsavdelningen tillträder Matilda Zelander som Head of Marketing. Med fokus på Marketing Automation, sociala medier och och värdeskapande content, har Matilda tidigare lyckats bygga upp engagerande kommunikationskanaler och varumärkeskännedom. 
Matilda tar även med sig gedigen kunskap från klassisk marknadsföring, kombinerat med ett skarpt öga för nya trender – som kommer komma väl till pass inom ett bolag på den snabbt föränderliga och dynamiska property technology sektorn.

Det är inte en slump att Amido valde Anton och Matilda. Och att de valde oss.

Anton berättar: ”När jag först upptäckte Amido så fick jag en flashback till 2013, när jag började arbeta med ett bolag som hade mycket stor potential. Precis så ser jag Amido, som en opolerad pärla, med en enorm potential. Det känns toppen att få förtroendet att vara en del i teamet som får Amido att växa på hemmamarknaden samtidigt som vi tar de första kliven ut på den globala spelplanen. Vi ligger rätt i tiden och med digert fotarbete är jag säker på att Amido står inför en fantastisk resa.”

Tillsammans med Anton kommer vi att ta nya marknader och växa ytterligare.

För Matildas del stod det mellan Amido och ett annat företag. Hjärtat valde Amido. Matilda förklarar: "När jag först klev in på kontoret fick jag till mig ‘ta av dig skorna och ställ dem i skohyllan’ För många kanske det känns märkligt, för mig kändes det familjärt.”. Att Amido även fokuserar på att rädda liv, genom tjänsten Smart passage var det som verkligen fick saker att tippa över till Amidos fördel.

Det hela började egentligen hösten 2021, när min dotters skola ville att vi föräldrar skulle berätta vad vi jobbar med. Jag älskar mitt yrke och det jag gör, men där och då kände jag att jag inte kunde stå för det. Att säga: Jag jobbar med att få folk att köpa merch och godis, kändes inte alls bra i magen. Det var dags för förändring och att hitta ett bolag med ett högre syfte.

Och med Matilda ombord kommer fler människor att få höra om våra tjänster, som räddar både tid och liv.

Våra nya rekryteringar kommer även ta plats i ledningsgruppen tillsammans med vår Head of Customer Success, Daniel Levrén. Tillsammans kommer deras avdelningar att jobba tätt för att skapa sömlösa kontaktytor för kunder, nya som befintliga.

2022 är året då Amido når nya höjder.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta
Amido AB
Johnny Berlic, VD
johnny.berlic@amido.se
www.amido.se
031-719 20 70

Om Amido
Amido levererar tjänster som ska förenkla passageadministrationen för fastighetsägare. Genom Bolagets egenutvecklade plattform Alliera kan fastighetsägare digitalt ge behörighet och därmed bestämma vem som ska ha tillgång till en fastighet. I Amidos webbaserade plattform Alliera, kan kunder administrera sina passagesystem, tvättstugebokningar och digitala nyckelskåp. Alliera är integrerad med flera leverantörer för inpassage vilket leder till att kunden enbart behöver använda ett system för sin administration.

 

Amido är Frihet, Enkelhet och Säkerhet

Vår vision är administrationsfria och öppna passersystem där du får full frihet att välja det som är bäst för varje dörr. Detta gör vi genom vår plattform Alliera som förenar många olika passersystem så de enkelt kan skötas online genom ett gränssnitt – många fabrikat, ett system.

Alliera används av fastighets- och bostadsbolag, kommuner, lärosäten och Regioner samt i industrin.