Beyond Frames Entertainment Aktuell

Beyond Frames Entertainment

Pris per aktie
8,7 SEK
Minsta investering
- SEK
Pre money value
93,9 MSEK
Bransch
Dataspel
Lista
Spotlight
Emissionsvolym
10 MSEK
Teckningsperiod
6 nov - 19 nov
Första handelsdag
6 dec
Teckningsåtagande
-
Garantiåtagande

Bakgrund

Beyond Frames Entertainment AB (”Beyond Frames”) är verksamt inom dataspelsindustrin. Bolagets målsättning är att attrahera kompetenta spelutvecklare med en gemensam vision: att skapa intressanta och roliga spelupplevelser av hög kvalitet baserat på teknologi inom VR och AR. Inom gruppen finns i dagsläget fyra spel tillgängliga för försäljning på olika VR-plattformar. I samband med noteringen på Spotlight Stock Market genomförs en nyemission. Emissionens huvudsakliga syfte är att ge förutsättningar för Beyond Frames expansionsplaner, bland annat i form av finansiering av framtida förvärv med betalning i form av egna aktier.

Beyond Frames vision är att skapa mer engagerande underhållning – bortom de begränsningarna som finns med nuvarande underhållning i 2-dimensionella skärmar på mobiltelefoner, datorer och TV-apparater. Fokus ligger på att skapa ny, högkvalitativ underhållning med spel och andra intressanta 3D-upplevelser baserat på modern VR- och AR-teknologi.

Bolaget har under det senaste året investerat i verksamheten genom att anställa nyckelpersoner med lång erfarenhet från framgångsrika spelprojekt i globala spelföretag. Bolaget har också under året även förvärvat 51 procent av indiespelstudion Zenz VR, ett bolag som bland annat lyckats bra på den asiatiska marknaden med sitt VR-spel HordeZ.

Beyond Frames har idag ett helägt dotterbolag – Cortopia Studios – som i mars 2017 erhöll utmärkelsen ”Best VR Game 2016” av International Mobile Gaming Awards för spelet Wands.

Bolagets tillväxtstrategi innefattar både organisk tillväxt och tillväxt genom förvärv av spelstudios som bevisat att de kan utveckla och marknadslansera spel med stor spelglädje och på så sätt samla oberoende spelstudios under samma paraply.

Beyond Frames för flera dialoger om förvärv av spelstudios med bevisad förmåga att effektivt utveckla underhållande och välfungerande spelkoncept. Bolagets målsättning är att under kommande år fortsätta att förvärva spelstudios och rekrytera erfarna spelutvecklare.

”Beyond Frames har höga ambitioner vad gäller att skapa underhållning i världsklass. Bolaget har som strategi att förvärva och bygga upp oberoende spelstudios som redan sedan tidigare bevisat att de har en hög förmåga att utveckla spännande spelkoncept och hjälpa dem ut på marknaden. Bolaget har som målsättning att samla ett flertal i sig oberoende spelstudios i ett nätverk som utvecklar underhållande spel av hög teknisk kvalitet och med inslag av den senaste teknologin inom VR och AR”, säger Johan Larsson, vd på Beyond Frames Entertainment.

Bolagsnyheter

Social media