Bakgrund
Jetpak är en ledande aktör inom tidskritiska expressleveranser i Norden med en historik som sträcker sig tillbaka till 1979. Jetpak erbjuder snabba, enkla och precisa lösningar för både spontana transportbehov och skräddarsydd logistik. Jetpak specialiserar sig på flygbaserade långdistansleveranser från dörr till dörr och är primärt verksamt inom B2B-segmentet. Bolaget erbjuder sina kunder kurir- och expresstjänster, genom den egenutvecklade IT-plattformen JENA, vilken kopplar samman flertalet flyg- och bilrutter för att hitta snabbast möjliga transportsträcka. Jetpak anser att dess ledande ställning inom kurir- och expresstjänster möjliggör fortsatt expansion inom såväl befintliga som nya geografier.
Jetpak har sitt huvudkontor i Stockholm, samt säljkontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. För det tredje kvartalet 2018 redovisade Jetpak justerade totala intäkter om 819,4 MSEK på rullande tolvmånadersbasis, vilket motsvarar en försäljningstillväxt om 8,6 procent jämfört med motsvarande period 2017, och en justerad EBITA om 81,0 MSEK, vilket motsvarar en justerad EBITA-marginal om 9,9 procent.
Jetpaks intäkter fördelar sig på två segment; Express Ad-hoc och Express Systemized. Express Ad-hoc omfattar spontana beställningar av flexibla och tidskritiska expressleveranser medan Express Systemized omfattar systematiska, regelbundna expressleveranser. För det tredje kvartalet 2018 uppgick nettoomsättningen på rullande tolvmånadersbasis för segmentet Express Ad-hoc till 386,0 MSEK och för segmentet Express Systemized uppgick nettoomsättningen till 415,9 MSEK.
Social media
Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.