Bakgrund
Loyal Solutions grundades 2009 och levererar den marknadsledande SaaS-plattformen LoyalTFacts®, som gör det möjligt för Bolagets kunder att generera nya kompletterande intäktsströmmar som ökar och förbättrar kundlojalitet. LoyalTfacts® är lätt att ansluta till bolags befintliga tjänster och system och är därför inte begränsat till en viss typ av bransch. För närvarande fokuserar Loyal Solutions på fem specifika branscher – flygbolag, FinTech, hotell- och restaurang, köpcentrum och telekom. Bolaget erbjuder också fullständiga outsourcingalternativ, vilket gör implementeringen av ett komplett lojalitetsprogram sömlöst och enkelt för kunderna. LoyalTfacts® är i realtid integrerat med de tre stora betalningsleverantörerna Visa, Mastercard och American Express och kan därmed nå miljarder av potentiella användare.
Majoriteten av Bolagets kunder är stora globala varumärken som verkar i olika branscher globalt, inkl. SAS EuroBonus (cirka fem miljoner medlemmar), Etihad Airways Group (mer än tio miljoner medlemmar), Accor Hotel Group (cirka 72 miljoner medlemmar) och en av Danmarks ledande banker, Jyske Bank. Loyal Solutions har en attraktiv och skalbar affärsmodell bestående av årliga återkommande intäkter med minimumgarantier, kombinerat med installations-/implementeringsavgifter och ytterligare intäkter från kundspecifika utvecklingar.
Den planerade kapitaliseringen och noteringen genomförs för att skapa de bästa förutsättningarna för ytterligare global expansion. Att verka i en noterad miljö ökar också synligheten gentemot potentiella partners och kunder, men också medvetenheten om Bolagets SaaS-plattform och tjänster. Loyal Solutions ser också en möjlighet att sprida plattformen till en ännu bredare internationell marknad.
Social media
Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.