VR- och drönarföretaget FastOut ser ett fortsatt stadigt ökande intäktsflöde från företagets nya abonnemangsmodell. Den lanserades i samband med produkten FastOut VR som kombinerar 360° drönarvyer med VR-foto på marknivå. Intäkter från månadsabonnemangen har nu passerat 420 000 kronor i månaden och fortsätter att växa.
“Kombinationen av 360° drönarvyer och VR på marken uppskattas av såväl våra kunder som deras besökare. Vi har nu kunder med VR-abonnemang på flera geografiska marknader i såväl storstäder som mindre orter. Att vi dessutom gjort det möjligt för kunder att själva ladda upp egna drönarvyer till systemet via FastOuts pilotapplikation gör oss än mer unika”, säger Alexander Greidinger, VD på FastOut.
Som tidigare beskrivits så kommer majoriteten av försäljningen från kundkategorin Enterprise, som integrerat FastOuts mjukvara och skräddarsyr VR-upplevelser för digital kommunikation och marknadsföring. Där är också fastighetsmäklarsegmentet dominerande. Samtidigt ser FastOut stora möjligheter i många andra branscher.
Arbetet med att öppna upp FastOuts system och plattform för piloter, fotografer och mindre företag samt konsumenter pågår nu för fullt och vi har kommit långt. I första steget kommer nya sidor för piloter och fotografer att lanseras där de via en digital abonnemangsmodell erbjuds möjlighet att ta del av FastOuts avancerade plattform för att bygga VR-upplevelser till sina egna kunder.
I steg två kommer besökare på www.fastout.com med en enkel kortbetalning kunna skräddarsy och licensiera bilder från FastOuts befintliga bildbank och enkelt lägga en beställning på eget drönaruppdrag från FastOuts nätverk av piloter.
Den befintliga tillväxten av abonnemang har potential att bli ännu starkare när vi kan utnyttja en global digital e-handelslösning som öppnar upp tekniken och gör den mer tillgänglig. Abonnemangsmodellen ger också en jämnare fördelning av FastOuts intäktsströmmar, som tidigare varit tydligt säsongsbetonade.
För mer information, vänligen kontakta:
Om FastOut AB
Drönarbolaget FastOut har som ambition att mappa upp världen med 360° interaktiva drönarvyer och bli världens största IT-plattform som kopplar samman lokala professionella drönarpiloter med kunder. Via den globala självbetjäningsplattformen kan kunder enkelt beställa drönaruppdrag och få tillgång till databasen med 360° drönarvyer som kan skräddarsys efter behov. Den unika IT-plattformen gör det möjligt att bygga effektiva och nyskapande tjänster inom Virtual Reality, digital kommunikation och marknadsföring.
Mer information om bolaget finns på www.fastout.com