Foto: Jenny Unnegård
Den 14 februari lanserade Fliplife of Sweden sin crowdfundingkampanj via FundedByMe. Bara fem dagar senare var kampanjen fulltecknad och bolaget hade 26 nya delägare. Bland personerna som gått in i bolaget finns atleten och föreläsaren Anna Sunneborn.
— Jag har letat länge efter ett aktivitetsband som jag kan bära som ett smycke, då jag tycker om att ha funktionella saker som också är moderiktiga och passar min stil. När det dessutom visade sig vara ett svenskt företag, grundat av kvinnliga entreprenörer blev det en självklarhet för mig att investera. Det är en idé jag verkligen saknat och jag känner mig fantastiskt stolt över att nu vara delägare, säger Anna Sunneborn.
Nu satsar Fliplife of Sweden på att nå upp till nästa mål: 1,5 mkr innan kampanjen är slut den 31 mars.
— Det har varit en otroligt rolig, spännande och bitvis nervös process hittills, där vi fått blotta våra visioner och mål för allmänheten. Responsen har varit överväldigande och vi har verkligen fått en bekräftelse på att vår affärsidé ligger helt rätt i tiden. Marknaden efterfrågar vår produkt och nu är det upp till oss att ta utvecklingen vidare, säger Anne Danell, grundare till Fliplife of Sweden.
Kampanjen har i skrivande stund nått 35 investerare och än finns tid kvar: den sista mars avslutas kampanjen hos FundedByMe. För att läsa mer om affärsplanen eller köpa andelar, gå in på: http://www.fundedbyme.com/fliplifeofsweden
För mer information kontakta gärna: Emelie Engström, presskontakt för Fliplife of Sweden på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie@editk.se.
Fliplife of Sweden erbjuder smycken för den aktiva, medvetna kvinnan genom att kombinera funktionen av aktivitetsarmband med stilfull design. Företaget startades 2017 av Anne Danell tillsammans med kompanjonerna Malin Marken och Katarina Edling, med syfte att sätta guldkant på den aktiva kvinnans vardag.