Hoodin AB (”Hoodin”), som för närvarande genomför en nyemission inför notering på Spotlight Stock Market, meddelar idag om förnyelse av avtal mellan Hoodin och regionala förvaltningar i södra Sverige gällande användande av Hoodins lösning Area Guide.Regionerna har sedan år 2016 varit kunder till Hoodin och använt bolagets plattform för att bevaka områden och platsinnehåll kring regionernas cykel- och vandringsleder. Även innehållsbevakning om de respektive aktiviteterna har gjorts via Hoodins plattform för mer effektiv content marketing. Affären inom ramarna för det förnyade avtalet har ett värde på minst 0,3 MSEK till drygt 0,5 MSEK och det förnyade avtalet löper över tre år.
Marcus Emne, VD och grundare för Hoodin, kommenterar:
”Vi är så klart mycket glada över att dessa regioner har valt att förlänga avtalet med oss. De är en av våra första kunder som varit med oss länge, i både vått och torrt. Vi ser fram emot att ha dem som kunder en lång tid framöver.”
För mer information om nyemissionen och den planerade noteringen, vänligen kontakta:
Sedermera Fondkommission
Telefon: +46 (0) 40-615 14 10
E-post: info@sedermera.se
För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:
Marcus Emne, VD och grundare
Telefon: +46 76 – 147 22 73
E-post: info@hoodin.com
Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes för publicering genom ovanstående kontaktpersons agentur den 24 september 2018.
Om Hoodin AB
Varje dag skapas enorma mängder information på internet – till exempel nyheter, videor, evenemang och innehåll på sociala medier. Mycket av denna information är både relevant och nödvändig för företag och andra aktörer att samla in, paketera och därefter distribuera till sina intressenter för exempelvis marknadsföring och omvärldsbevakning. Problemet idag är att allt detta görs manuellt, vilket är mycket tids- och kostnadskrävande, samtidigt som det i stort sett är omöjligt att finna all relevant information.
Hoodin AB har utvecklat en unik tjänst som kan utföra hantering av digital information på internet helt automatiskt. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från ett stort antal olika källor. Därefter omarbetas och paketeras innehållet efter kundens specifika önskemål innan Hoodins tjänst slutligen även publicerar och distribuerar innehållet. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som finns tillgänglig om dem på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin åstadkommit en god tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier Growth Media, Malmö Stad och Riksbyggen. 2014 utsågs Hoodin av Red Herring till ett av de 100 mest lovande start up-bolagen i världen.