På dagen för att MDR införs, den 26:e maj 2021, meddelar Hoodin (publ) att flertalet viktiga milstolpar uppnåtts avseende antalet partners och användare som löpande testar och förbereder projekt i Hoodin och att en vetenskaplig studie avseende användande av Hoodin för Medtech påbörjats.
”Fram tills idag har vi upparbetat relation med över 150 partners, i samtliga världsdelar. Partnerföretag som tillsammans erbjuder sina tjänster till tusentals kunder med tio tusentals produkter. Kunder och produkter som alla från och med idag skall börja följa MDR och därmed Post Market Surveillance som Hoodin erbjuder en världsledande lösning för. Nu ser vi fram emot att samarbeta med alla dessa partners för att löpande rulla ut Hoodin till deras kunder och självklart fortsätta utöka vårt nätverk av partners.
Inom life science är validering och standards två viktiga komponenter. Där den som sätter en standard i regel vinner en mycket stor del av marknaden. Hoodin har därför, tillsammans med partners, nu initierat en studie med syfte att skapa en vetenskaplig publikation inför en kommande vetenskaplig konferens i år. Syfte är att bevisa Hoodin som ”world class” standard avseende Post Market Surveillance. När en sådan vetenskaplig publikation är granskad och lanserad så innebär det också en vägledning kring vad som är ”best practice” inom branschen och vad som därmed blir en standard. Det blir en intressant period de kommande månaderna, där studien som inriktar sig på effektvinster kring automatiserad bevakning genomförs och sammanfattas i en rapport.
Med den framskjutning av MDR som skedde förra året, så har vi använt tiden väl till att bygga upp ett stort nätverk av partners, marknadsfört Hoodin väl och tagit en ledande position som den plattform som bäst effektiviserar Post Market Surveillance. Från och med idag skall en stor del av alla företag inom Medtech ha sin plan och process klart för MDR och nu börjar racet där de är redo att investera i lösningar och tjänster på riktigt. Vi har pole position och ska hålla ledningen från start till mål.
Från och med idag kör vi även igång vår mest massiva marknadskampanj, där vi går ut med marknadsföring och erbjudande till både slutkunder och partnerföretag inom Medtech” Marcus Emne, VD Hoodin.
För mer information vänligen kontakta:
Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com
Hemsida: www.hoodin.com
Om Hoodin AB
Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.
Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 1250kr.
Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt.