Spelutvecklaren Qiiwi Interactive och publicisten MAG Interactive meddelar idag att den nya funktionen ”Backpacker Arena” i speltiteln Backpacker® lanseras globalt. Den nya funktionen för resespelet ger spelare möjligheten att utmana varandra, chatta och tävla om placeringar på topplistor. Med denna nya funktion förbättras Backpacker® ytterligare och erbjuder en mer social upplevelse med snabba rundbaserade quiz-matcher.
VD Erik Dale Rundberg kommenterar:
“Vi har sedan vi lanserade Backpacker® globalt arbetat på olika funktioner för att i speltiteln kunna erbjuda en mer social upplevelse, utifrån detta föddes ”Backpacker Arena”. Med funktionen ökar vi de sociala inslagen i Backpacker® rejält i form av utmaningsläget(PvP)-stöd i rundbaserade quiz matcher, spelarchatt och olika topplistor där spelare kan kämpa om placeringar och belöningar. Efter att ha sett positiva signaler i form av spelarengagemang och intäkt per spelare på marknaderna Danmark och Norge där funktionen varit mjuklanserad ser vi nu framemot att erbjuda alla spelare den nya funktionen.”
Ladda ner Backpacker® gratis på App Store eller Google Play: http://bit.ly/P_PlayBackpacker
Gilla Backpacker på Facebook: https://www.facebook.com/BackpackerGame
Följ Backpacker på Twitter: https://twitter.com/backpacker_game
Följ Backpacker på Instagram: https://www.instagram.com/backpackergame
För ytterligare information:
Erik Dale Rundberg
VD, WeAreQiiwi Interactive AB
Telefon: 0709-260 697
E-post: erik@qiiwi.com
Om WeAreQiiwi Interactive
Qiiwi är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har sitt säte i Alingsås. En gemensam nämnare för Qiiwis spel är att de är kunskapsspel och baseras på någon form av problemlösning. Bolagets slogan är ”Saving the World from Stupidity”. Qiiwi är noterat på Spotlight Stock Market med tickern QIIWI. För mer information besök www.qiiwi.com .
Om MAG Interactive
MAG Interactive är en ledande utvecklare och förläggare av casualspel för mobila enheter. MAG Interactive når över 10 miljoner aktiva spelare varje månad med en spelportfölj bestående av tio framgångsrika spel som har totalt över 200 miljoner nedladdningar. Globala succéer som Ruzzle, Quizkampen och WordBrain har alla nått #1 placering på App Store och Google Play. Med utvecklingsstudior belägna i Stockholm och Brighton distribueras MAG Interactives spel genom virtuella applikationsbutiker vilket innebär att spelen når ut globalt med begränsade insatser. MAG Interactive är noterat på Nasdaq First North Premier med tickern MAGI. Avanza Bank AB Agerar Certified Adviser åt MAG Interactive. För mer information besök www.maginteractive.com.