Migrering av Karma Mobils kunder till My Beat AB genomförd

2023-01-09 förvärvade My Beat AB mobiloperatören Karma Mobil. Under april 2023 slutfördes enligt plan migreringsprojektet att slå ihop de båda kundbaserna under varumärket My Beat samt övergången till mer resurs- och kostnadseffektiva system.

Efter förvärvet av Karma Mobil AB 9 januari 2023 initierades ett migreringsprojekt, lett av Kristoffer Engardt, för att slå ihop de båda företagens kundbaser under varumärket My Beat. Projektet slutfördes enligt plan i månadsskiftet mars/april 2023 och därmed ökade My Beats kundbas med ca 50%. Utöver att samla kundbasen under samma varumärke har system och interna rutiner effektiviserats för att förbättra kundupplevelsen och minska bolagets rörelsekostnader.

För bolagets kunder innebär ändringarna bland annat ett smidigare sätt att själva administrera sina abonnemang, lättare åtkomst till fakturor och flera betalningsalternativ.

My Beat särskiljer sig som operatör genom att kombinera ett attraktivt pris med god personlig service. Bolaget vänder sig i första hand till målgruppen 45+, det vill säga personer som är 45 år eller äldre. I Sverige utgörs detta segment av cirka 4,6 miljoner människor. Förutom mobilabonnemang så erbjuder bolaget mobila bredband, fastnummer i mobilen, trygghetstjänster och fabriksåterställda begagnade mobiler i toppskick.

VD Kristoffer Engardt kommenterar:

Det är väldigt roligt att vi nu är färdiga med sammanslagningen av de båda bolagens kundbaser och samtidigt flyttat över till mer resurs- och kostnadseffektiva systemlösningar. Att våra kunder nu enkelt kan administrera sitt mobilabonnemang via vår mobilapp samt att vi genom Billogram kan erbjuda en smidigare betalupplevelse gör att vi står väl rustade för fortsatt tillväxt. Detta tillsammans med vår fantastiska kundtjänst skapar ett mycket starkt erbjudande!”

För mer information om My Beat, vänligen kontakta:

Kristoffer Engardt

VD, My Beat AB

+46 72 790 1917

Fler artiklar om My Beat AB