Newhouse satsar på Live Shopping tillsammans med Streamify. “Utveckla omnikanalen & bredda kundgruppen”

Det klassiska modevarumärket Newhouse väljer live shopping-plattformen Streamify. Som en del i det fortsatta arbetet med att stärka omniaffären väljer Newhouse att implementera livestreaming som ytterligare en kommunikationskanal för att nå sina kunder.

– Newhouse väljer Streamify som leverantör av live shopping för att plattformen är enkel att administrera och avancerad i vad som är möjligt rent designmässigt. Redan i första mötet med Streamify kändes det rätt och den service de erbjuder oss uppskattar vi väldigt mycket, säger Malin Öhgren E-handelschef på Newhouse.

Newhouse är det klassiska och feminina modevarumärket som har funnits sedan 1986 med säte i Borås. Med ett butiksnätverk på 11 butiker, en välbesökt e-handel och med över 70 återförsäljare i Norden vill Newhouse att upplevelsen med varumärket ska hålla samma höga kvalité, oavsett kanal. 

– Vi vill att upplevelsen när du handlar hos Newhouse ska vara lustfylld, glädjande och inspirerande. Med Live Shopping kan vi möta våra kunder på samma lustfyllda, härliga vis som i mötet med oss i butik. Vi har väldigt trogna kunder som besöker vår fysiska butik, och vi vill att kunder som inte har möjligheten att besöka oss fysiskt, får samma härliga känsla online, säger Malin Öhgren E-handelschef på Newhouse.

Nå den yngre målgruppen & stärka sin identitet digitalt

Idag är målgruppen för Newhouse kvinnor över 35 år som uppskattar tidlösa plagg av hög kvalité med god passform, i feminina mönster och färger. Via Live Shopping kan Newhouse mer detaljerat inspirera kring plaggen, förstärka detaljer och stärka relationen till sina digitala kunder – och nå den mer digitala generationen.

– Genom live shopping kan vi hjälpa fler kvinnor att upptäcka Newhouse! Det är ett klassiskt varumärke som erbjuder kläder av noga utvalt material och design med mycket tanke bakom varje plagg. Live shopping kan hjälpa oss förstärka vår varumärkesidentitet digitalt och nå en bredare kundgrupp, säger Malin Öhgren, E-handelschef på Newhouse.
 

Live Shopping med Newhouse

Första live shopping-sändningen är planerad i april månad och därefter är målsättningen att sända minst två gånger i månaden. När konceptet beprövas kan livesändningarna ske både centralt från huvudkontoret i Borås och via butiksnätverket runt om i landet. 

Vi är mycket stolta och glada över att Newhouse väljer att satsa på Live Shopping tillsammans med oss!

För mer information om Streamify, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, CMO
Mobil: +46 72-313 04 90
Email: anna@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.