I dag lanseras Transportföretagens influencerkampanj Vi kör! där Oscar Zia tillsammans med racingmekanikern Lisa Jonasson provar på transportbranschens spännande yrken.
Syftet är att få ungdomar att bli nyfikna på transportnäringens yrkesmöjligheter och att lyfta moderna arbetsplatser med unga talanger. Serien är också en del i Transportföretagens satsning för kompetensförsörjning, som är en av branschens största utmaningar just nu.
Senare i höst kommer den nya plattformen Vi kör! att etableras med egen hemsida. Där kommer all information om branschens olika yrken att finnas till hands, tillsammans med information om ansökningsprocessen och spännande inspiration för högstadieelever som funderar över sitt gymnasieval.
”Med den här kampanjen tänker vi nytt och fräscht. Syftet är att nå ungdomarna. Vi är därför väldigt glada över samarbetet med Oscar och Lisa, som båda representerar ung talang. Senare i höst lanserar vi även den nya sajten, vilket också blir ett nav för satsningen”, säger Mychele Östman, kommunikationschef Transportföretagen.
För mer information kontakta Ebba Fredin, pressansvarig, 0730-447120 eller ebba.fredin@transportforetagen.se