Magasin- och tidningsappen Readly lanserar ljudfunktioner i appen för att förbättra tillgängligheten och bekvämligheten med att konsumera de 7600 titlarna på plattformen. Den första fasen släpps för brittiska prenumeranter som kan slå på en uppläsningsfunktion i utvalda artiklar för att lyssna på text genom en AI-genererad röst.
– Vi strävar efter göra användandet av Readly ännu mer bekvämt så att fängslande berättelser, spännande artiklar och tankeväckande opinionstexter är enkla att konsumera. Vårt mål är att öka användarens engagemang och att lägga till ljud möjliggör en smidigare och mer flexibel läsupplevelse, säger Ranj Begley, Chief Content Officer hos Readly.
Readlys ljudfunktion i korthet:
- Ljudfunktionen är integrerad i ett urval av artiklar där alternativ för uppspelning finns längst ner på mobilskärmen.
- Användare lyssnar till en kvinnlig eller manlig AI-röst och kan själv styra uppspelningen.
- Uppspelningen fortsätter medan användaren bläddrar i annat innehåll.
- Ljudfunktionen är initialt endast tillgänglig i appen, både för iOS- och Android-användare.
- Aggregerad användardata såsom total lyssningstid, mest lyssnade på artiklar och demografi kommer finnas tillgänglig för förlagen på Readly.
För mer information
Linnéa Aguero, Head of Comms Readly, linnea.aguero@readly.com 0725-03 32 31
About Readly
Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger kunderna obegränsad tillgång till 7 600 nationella och internationella magasin – allt i en app och till en fast månadskostnad. Readly har prenumeranter i 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av dagstidningar och magasin. Under 2022 uppgick omsättningen till 592 MSEK. Readlys aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. För mer information, besök https://corporate.readly.com