Stockholmsbaserade byrån Awelin hjälper e-handlare, som Adoore och Lace Laboratory, att skapa lönsam tillväxt genom optimerad marknadsföring. Partnerskapet med Streamify innebär ett komplement till deras erbjudande och Live Shopping är ett format som de tror har en positiv påverkan för e-handlares lönsamma tillväxt.
Awelins grundare, Anton Wetterlöf, före detta marknadschef på Daniel Wellington var med och drev upp Daniel Wellington till ett av Europas snabbast växande företag. Nu driver han alltså byrån Awelin som idag har 14 anställda med kunder som Lace Laboratory och Adoore. Som en del av e-handlares tillväxtstrategi ser han att Live Shopping kan vara ett koncept som kan tackla några av de utmaningar som e-handlare brottas med idag.
Varför tror du Live Shopping är en bra kanal?
– Med Live Shopping kan du beröra flera delar i kundresan som kan påverka nyckeltal positivt. Idag har t.ex kostnaden för en template marknadsmix gått upp och strävan mot att höja AOV blir allt viktigare för en lönsam tillväxt. Även behovet av att få lojala, återkommande kunder blir avgörande. Då kan du med hjälp av Live Shopping bygga relation med din trafik och kund, vilket ökar chansen för konvertering och lojalitet. Och trogna kunder tenderar handla för mer, säger Anton Wetterlöf.
Under våren visade flera av Awelins kunder intresse för live shopping och det genomfördes en genomlysning av de live shopping-plattformar som idag finns på marknaden. Valet föll på Streamify.
Vad innebär samarbetet mellan Awelin & Streamify?
– Awelin är en framstående byrå med ett otroligt kompetent team som vi delar värderingar med. Vi båda är snabbfotade och vill framåt. Det, i kombination med att vi redan från start har gemensamma kunder, gör det naturligt att inleda ett samarbete och skapa en attraktiv helhetslösning för våra kunder, säger Alexander Rönnlund, Sales Enterprise, Streamify.
– Vi kan nu hjälpa våra kunder med rätt kompetens och plattform inom Live Shopping. Vår vision är att vara proaktiva och thought-leaders inom digital marknadsföring, därför behöver vi samarbeta med aktörer som erbjuder den bästa lösningen och know-how:et. Och just Streamify har ett dynamiskt affärsupplägg och prissättning, som gör det enkelt att räkna på värdet av satsningen – vilket sänker tröskeln för att våga testa formatet, menar Awelins grundare Anton Wetterlöf.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, Cheif Marketing Officer på Streamify
Telefon: +46 72 313 0490
E-post: anna@streamify.io
Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com.