Jack & Jones, ett bolag inom BESTSELLER-koncernen, som avsåg att rulla ut Touchtech Vendo i 100 butiker per sista januari 2020, har redan nu uppnått denna målsättning. I oktober avser Jack & Jones att ansluta de första butikerna i Sverige och till årsskiftet ansluta butiker i Spanien. Bara i Tyskland är mer än 50 butiker redan anslutna. Dessutom har dialog inletts om att ansluta ett nytt varumärke inom BESTSELLER-koncernen till början av nästa år. Vi är självklart väldigt glada över detta goda samarbete där BESTSELLER.
Utvecklingen av Touchtech Showroom i samarbetet med BESTSELLER gällande digitaliseringen av deras B2B-showroom fortskrider och kommer att testas skarpt i början av november för Vero Moda i Tyskland. En drivkraft för lösningen är att sänka den stora produktionskostnaden av fysiska provprodukter, vilket kan uppgå till runt 500 000 kr för ett B2B-showroom på årsbasis. Vi har haft möten med andra varumärken där vi fått bekräftelse på att Touchtech Showroom är en väldigt efterlängtad lösning. Dialog med BESTSELLER förs om att utöka budgeten ytterligare fram till årsskiftet.
Touchtech har under september tecknat avtal för Touchtech Vendo med:
- Scorett, som avser utvärdering under 3 månader i en av sina butiker i Stockholm
- Lagerhaus, som avser att tillgängliggöra och driva försäljning på Beyond Us
- Frank Dandy, som avser att tillgängliggöra och driva försäljning på Beyond Us
- Rebel Walls, som avser att tillgängliggöra och driva försäljning på Beyond Us
- Kramp, som avser totalt fyra Touchtech Vendo stationer varav 2 ska användas i deras shop-in-shop-lösningar hos sina återförsäljares fysiska butiker
- Kastel, en norsk skotillverkare, som avser att använda Touchtech Vendo i sin brand-butik i Oslo. Levererades i september.
Vi kommer att i nära samarbete med ovan bolag säkerställa lyckade lanseringar eftersom det finns en stor potential med många butikstillfällen. Affärerna är initialt intäktsmässigt av mindre karaktär.
Samarbetet med pop-up-varuhuset Beyond Us som öppnar upp portarna i Malmö den 25 oktober har visats sig vara ett bra strategiskt drag för Touchtech. Vi har på kort tid kunnat få till avtal med Lagerhaus, Frank Dandy och Rebel Walls tack vare att Touchtech kan erbjuda ökad lokal närvaro och driva försäljning. Försäljningen som sker kommer att delas mellan kunden, Beyond Us och Touchtech. Det ska bli spännande att se vart detta affärsområde och ekosystem, som vi kallar för Touchtech Retail Network, kommer att leda till framöver.
Övriga händelser i september:
- Cervera har aktiverat möjligheten att skicka varukorgen som kunden skapat i Vendo till butikskassan, där flera betal- och leveransalternativ är möjliga. I samband med detta har vår Vendo Coach fått i uppdrag att under fyra veckor i nära samarbete med Cervera säkerställa att Vendo blir en naturlig del av kundmötet för säljarna.
- Anställt en Sales Development Representative som påbörjar sin tjänst 7 oktober med syfte att identifiera och kvalificera nya leads. Där fokus kommer att läggas framförallt på större retailers.
- Levererat Vendo till två av Jaschas butiker i Stockholm.
- Utvecklat en standardiserad Vendo-integration till Shopify, en av världens största e-handelsplattformar, i samband med lanseringen av Jascha.
- Tretorn som använde Vendo under tennisveckan i Båstad som en self-service-kassa omsatte 640 000 kr genom Vendo under en månad. Kunden kunde i Vendo välja mellan att få varorna hemlevererade eller ta med sig dessa från butiken. Därmed frigjordes personalen helt från att administrera betalning och istället spendera mer tid med att serva kunderna.
- Samarbetet med Coop i Norge för Obs Bygg-kedjan fortsätter där Touchtech har fått i uppdrag att utveckla ny funktionalitet för ca 150 000 kr. Detta är funktionalitet som även andra kunder komma kunna dra nytta av.
Är du intresserad av att höra mer om våra tankar framåt får du gärna anmäla dig till vår investerarträff senast den 8 oktober. Anmälan kan göras på följande länk: https://www.touchtech.com/corporate
Nästa nyhetsbrev publiceras i samband med delårsrapporten per sista oktober.
För ytterligare information, vänligen kontakta
Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com
Om Touchtech
At Touchtech, we have a mission: to solve retail’s challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products — Vendo, Showroom and Lima — we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what’s possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.