Två års coronabegränsat resande tycks inte ha påverkat tyskarnas förkärlek till Sverige där statistik från Visit Sweden visar på att nästan nio av tio tyska resenärer är intresserade av Sverige. Därför har Sveriges marknadsföringsbyrå, tillsammans med Vagabond, tagit fram den tyskspråkiga utgåvan ”Reisen in Schweden” som nu marknadsförs till tyska konsumenter genom magasin- och tidningsappen Readly.
Statistik från Visit Sweden visar att tyskarnas drömmar om Sverige innefattar såväl stad som landsbygd, samt att den främsta drivkraften till att vilja tillbringa semestern i Sverige är att uppleva naturen, koppla av och känna sig fri. Genom ”Reisen in Schweden” vill Visit Sweden få ännu fler tyskar att upptäcka Sverige som resmål genom ett urval av inspirerande reportage – från vandring i de natursköna fjällen till cykling längst den havsnära Kattegattleden i söder, safari i Bergslagen och Gästrikland, och mycket mer.
– Vi vet att det finns ett stort intresse för Sverige bland många tyskar och det känns fantastiskt kul att genomföra detta projekt tillsammans med Visit Sweden. Förhoppningsvis kan vi få fler att upptäcka Sverige som semesterdestination, säger Fredrik Brändström, chefredaktör, Vagabond.
För Sveriges största resemagasin Vagabond som lanserades år 1987 är det första gången någonsin som en specialutgåva av tidningen ges ut utanför Sverige.
“Reisen in Schweden” innefattar bland annat:
- Cykla längs Kattegattleden
- Safari i Sverige
- Guide till bilsemester i Sverige
- 50 tips till Stockholm
- Sveriges bästa glamping
- Gastroguide till Göteborg
- Malmös bästa krogar
- Vandra i fjällen – guide för nybörjaren
– Lanseringen av Vagabond i Tyskland är ett bra exempel på hur vi kan förlänga livstiden för innehåll och rikta det till nya geografiska målgrupper. Då en stor del av våra läsare finns i Tyskland blir det en möjlighet för ett svenskt magasin att återanvända sin maffiga materialbank av inspirerande guider och reportage för att visa upp Sveriges bästa semesterpärlor, säger Daniel Hamrin, nordisk innehållschef, Readly.
– Tyskland är en viktig marknad för Visit Sweden och i samarbetet med Vagabond vill vi med matnyttiga och engagerande reportage berätta om vad Sverige har att erbjuda och inspirera inför kommande Sverigesemester, säger Nils Persson, CMO på Visit Sweden.
“Reisen in Schweden” finns tillgänglig på Readly från den 15 april.
För mer information:
Amelie Argenti, PR Manager
amelie.argenti@readly.com
+46 733 92 42 63
Readly
Readly är en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7500 nationella och internationella magasin inklusive förvärvet av franska Toutabo. Bolaget är idag en ledande aktör inom digitala magasinprenumerationer i Europa med användare på 50 marknader. I samarbete med 1200 förlag över hela världen digitaliserar Readly magasinindustrin. Vårt syfte att tillföra inspiration och insikt till människors dagliga liv och skapa meningsfulla stunder av avkoppling. Under 2021 distribuerade Readly cirka 210 000 utgåvor av magasin och tidningar som har lästs 120 miljoner gånger. www.readly.com