Valberedningen föreslår ny styrelse för Touchtech AB

Retail har de senaste åren genomgått en digitaliseringsomställning på global nivå, som nu accelererats av den pågående pandemin. Under de senaste åren har Touchtech utvecklat en bred basportfölj av innovativa försäljningsverktyg för retail, fått ett antal viktiga referenskunder samt noters på Spotlight Stock Market.

Nu när bolaget står inför sin nästa fas har valberedningen i samråd med nuvarande styrelsen diskuterat att det därför vore i bolagets långsiktiga intresse att tillföra mer internationell retail-kompetens till styrelsen.

Valberedningen, bestående av aktieägare representerande ca 22,8% av rösterna i Touchtech (bestående av Bengt Nilsson via Greenfield AB och Deniz Chaban), föreslår en ny styrelsesammansättning inför bolagsstämman den 14 maj som består av följande kandidater:

  • Magnus Emilsson, styrelseordförande i NA-KD, Jetshop och Visit Group
  • Mattias Wicksell, 20 år av kommersiella chefsroller på Nike
  • Tord Dyrssen, 30 års erfarenhet av ledande exekutiva roller i globala varumärken såsom Ralph Lauren och LVMH Donna Karan
  • Malin Zetterlund, VD på kommunikationsbyrån The Bond som jobbar med kunder inom retail
  • Johan Berndtsson, VD på Ambition och har drivit inUse, en av Europas största byråer med fokus på affärsutvecklings-, tjänste- och UX-design.
  • Deniz Chaban, VD och medgrundare av Touchtech
  • Mikael Palm Andersson, VD på advokatfirman Wåhlin. Erfarenhet av att ha drivit varumärken under starkt tillväxt från sin tid inom New Wave-koncernen. Föreslås bli ny styrelseordförande.

De föreslagna kandidaterna till styrelsen har tillsammans betydande erfarenhet av retail och ett globalt nätverk men också spetskompetens inom affärsutveckling, juridik och internationella tillväxtbolag.

CV för respektive person finns på https://www.touchtech.com/corporate/bolagsstyrning

För ytterligare information, vänligen kontakta

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

At Touchtech, we have a mission: to solve retail’s challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products — Vendo, Digital Venue and Lima — we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what’s possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.