GoldBlue

GoldBlue

Pris per aktie
5,85 SEK
Minsta investering
5850 SEK
Pre money value
159 MSEK
Bransch
Kasino
Lista
First North
Emissionsvolym
24 MSEK
Teckningsperiod
8 nov - 24 nov
Första handelsdag
20 dec
Teckningsåtagande
1,3 MSEK (5,4%)
Garantiåtagande
14,3 MSEK (59,6%)
Post money value
-

Bakgrund

GoldBlue-koncernen grundades 2013 av tre skandinaver med lång och framgångsrik erfarenhet från den globala spelmarknaden.

Grundarna upptäckte en växande marknad i Asien som de med lokala verktyg och rätt kompetens avsåg att ta tillvara på. Grundarna förutsåg att i takt med att levnadsstandarden hos befolkningen i Asien ökade skulle även spelmarknaden online, främst i mobiltelefon, växa.
Kunder som talar kinesiska var det första valet i Asien då denna kundgrupp utgör en stor marknad sett till såväl omsättning som marknadstillväxt. Bolagets plan har sedan start varit att expandera verksamheten till andra språkområden i Sydostasien.
Under hösten 2016 lanserade Bolagets dotterbolag bland annat en hemsida med fokus på kunder som talar japanska.

Idag äger och opererar Bolaget, via sitt dotterbolag Valhalla Entertainment, fyra spelsajter med totalt ett snitt om ca 5 000 betalande kunder i månaden. Fokus ligger på att successivt öka antalet kunder genom utökad marknadsföring, investeringar i teknologi och spelsajternas design, erbjuda ett bredare register av spel samt erbjuda fler och enklare metoder för kunder att genomföra insättningar och uttag.
Totalt har ca 50 MSEK investerats i Bolaget sedan starten, varav ca 6 MSEK i Koncernens IT-plattform där Koncernens spelsajter opererar.

Under 2017 har Koncernen bildat två nya dotterbolag: Emeritus Software Ltd (ägs via dotterbolaget Valhalla Entertainment) samt The Box Marketing Ltd (ägs via dotterbolaget Oxari Malta Ltd). Emeritus Software Ltd har bildats i syfte att licensiera ut Koncernens spelplattform till utländska spelbolag som avser att etablera verksamhet mot den asiatiska spelmarknaden online, så kallad B2B (”Business to Business”).
I Koncernen finns även The Box Marketing Ltd, med syftet att generera marknadsföringsintäkter från så kallad affiliate-marketing, det vill säga genom ombud generera spelare till såväl Koncernens egna spelsajter som andra spelbolags spelsajter.

Bolagsnyheter

Social media

Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.