Ridercam

Ridercam

Pris per aktie
5,75 SEK
Minsta investering
2875 SEK
Pre money value
147 MSEK
Bransch
Videoteknologi
Lista
First North
Emissionsvolym
23 MSEK
Teckningsperiod
12 feb - 13 mar
Första handelsdag
26 mar
Post money value
-

Bakgrund

DINA MINNEN HAR ALDRIG VARIT STARKARE.

Ridercam tillhandahåller världsledande end-to-end videoteknologi för inspelning och distribution av upplevelser från nöjesparkernas mest avancerade åkattraktioner genom en robust kamerateknik och ett sömlöst betalnings- och distributionssystem. Bolagets unika system levererar minnen i full HD upplösning direkt till parkgästernas mobiltelefon eller email.

 

VÄRLDSLEDANDE DIGITAL TEKNOLOGI

Under de senaste 10 åren har Ridercam utvecklat en väl fungerande och tillförlitlig teknologi som omfattar kontinuerlig inspelning i HD och direkt leverans till besökare via olika former av media och plattformar. Just tillförlitligheten är mycket viktig för nöjesparkerna då besvikna besökare är den absolut sämsta marknadsföringen.

Bolagets videoteknologi är avsedd för installation på de mest extrema berg-och-dalbanor och andra typer av utmanande åk-attraktioner. Bolagets videolösningar är en naturlig utveckling av nöjesparkernas traditionella utbud av fotografiska (stillbilder) minnen.

Användning av personlig video- eller fotoutrustning är av säkerhetsskäl förbjuden på alla typer av avancerade ”rides”. Lösningar som baserar sig på andra typer kamerasystem klarar inte av de extrema krafter som genereras under inspelningsmomenten. Vårt system är idag det enda som klarar att leverera videominnen i full HD och med ljud från nöjesparkernas mest avancerade åk-attraktioner.

EN GLOBAL MARKNAD MED SNABB OCH STARK TILLVÄXT I ASIEN

Sedan starten 2006 har Ridercam levererat videosystem till Nöjesparker i såväl Europa som USA och nu senast till Australien. I dagsläget förbereder bolaget de första installationerna i Kina där bolaget har avtal med Kinas största nöjesparksgrupp – Fanta World.

EN SOCIAL FÖRSTÄRKARE OCH EN FRAMTIDA MEDIEKANAL

Bolagets lösningar ger besökaren en möjlighet att omedelbart dela sina upplevelser på olika sociala media. Samtidigt möjliggör Ridercams system för nöjesparkerna kan kommunicera direkt med besökarna. Videofilmerna kan kompletteras med information om attraktionen, push-budskap om andra attraktioner som skulle kunna vara intressanta samt annonser och specialerbjudanden för frekventa besökare. På detta sätt blir Ridercams lösning en del av nöjesparkernas lojalitetsarbete. På sikt kan plattformen även komma att erbjuda nya intäktsmöjligheter som annonsering, sponsring, etc.

Bolagsnyheter

Social media

Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.