Bakgrund
RugVista Group är en av de ledande europeiska ”direct-to-consumer”-onlineplattformarna för mattförsäljning via webbutiker tillgängliga på 20 olika språk genom varumärkena RugVista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av kvalitativa design- och traditionella mattor. RugVista Group erbjuder kunder inom EU fri frakt och kostnadsfri retur. Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner, Företagskunder samt Marknadsplatser & Övrigt. Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är RugVista Groups huvudsakliga segment.
Under 2020 uppgick RugVista Groups nettoomsättning till 562 miljoner SEK och det justerade rörelseresultatet till 109 miljoner SEK, motsvarande en justerad rörelseresultatsmarginal om 19 procent. Under perioden 2018–2020 uppgick den genomsnittliga årliga tillväxttakten i Bolagets nettoomsättning till 24 procent.
Under perioden januari–februari 2021 uppgick RugVista Groups nettoomsättning till 140 miljoner SEK, motsvarande en ökning om 80 procent jämfört med motsvarande period 2020, och det justerade rörelseresultatet uppgick till 36 miljoner SEK, motsvarande en justerad rörelseresultatsmarginal om 26 procent. Under perioden januari–februari 2020 uppgick RugVista Groups nettoomsättning till 77 miljoner SEK och det justerade rörelseresultatet uppgick till 11 miljoner SEK, motsvarande en justerad rörelseresultatsmarginal om 14 procent.
Social media
Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.