Efter en lång karriär på byråsidan och sex år på Carat tar Cecilia Taipale för första gången steget till kundsidan. Hon förstärker marknadsteamet på MAX som Head of media and digital marketing på global nivå. Med stor erfarenhet från digitala medier, martech och data passar Cecilia perfekt tajmingmässigt för MAX digitala resa.
Cecilia Taipale är en av få i branschen med över 20 års erfarenhet av att jobba med digitala medier. Att hon nu hamnar på MAX är ingen slump.
– De senaste åren har fokus skiftat, nu handlar det om att undersöka hur man på bästa sätt kan använda befintliga kunddata i köpt media och där kommer jag kunna bidra med mycket, säger Cecilia Taipale. Jag tror det är perfekt tidpunkt att kombinera den erfarenhet jag besitter med MAX mod och det ska bli otroligt spännande att hänga med på den här utvecklingsresan.
MAX befinner sig i en expansionsfas och har sedan två år utvecklat marknadsavdelningen för en verksamhet på flera marknader. Med sin långa erfarenhet från bland annat display, online video och social inom bolag som H&M, IKEA och Telia har Cecilia en riktning för hur MAX kan ta tillvara sin egen potential.
– Vi ser verkligen fram emot att ha Cecilia på plats hos oss, säger Maria Ziv som är Group CMO på MAX. För oss var det viktigt att hitta någon som kan kombinera mediaköp och datadriven marknadsföring. Cecilia har omfattande erfarenhet från båda områdena och kommer vara med och utveckla bland annat CRM-strategi, kundsegmentering och lojalitetsprogram hos oss.Jag är superstolt att kunna knyta Cecilia med hennes värdefulla kompetens till oss.
Cecilia Taipale börjar sin tjänst på MAX den 8 november.
Lovisa Haeger, presskontakt, MAX Burgers
lovisa.haeger@max.se
MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Redan 2008 började MAX klimatmärka menyn och klimatkompensera för alla utsläpp från lantbrukarens jord till gästens bord. Sedan 2018 har MAX en klimatpositiv meny, vilket innebär att företaget binder mer klimatgaser än hela värdekedjan släpper ut och samtidigt minskar utsläpp i linje med FN:s globala 1,5-gradersmål. Från 2006 har 7-10 procent av den årliga nettovinsten fördelats till fattigdomsbekämpning och 2009 bildades stiftelsen Rättvis Fördelning. Hittills har 301 miljoner kronor före skatt avsatts från MAX till stiftelsen Rättvis Fördelning. Kedjan har 173 restauranger, varav 140 i Sverige och sysselsätter 5 500 medarbetare. MAX omsatte 3,6 miljarder kronor år 2020, varav 3,3 miljarder i Sverige.