Community Entertainment (publ) utökar satsningen på e-sport: Red Reserve kontrakterar två nya världsspelare till sitt Hearthstone-lag

Red Reserves Hearthstone-lag gör sin första stora tävling ihop på HCT Tour Stop Oslo, som avgörs i helgen 24–25
mars. Hearthstone har cirka 70 miljoner utövare i världen och återfinns alltid bland de fem översta spelen på listan
över tittare som följer e-sport på e-sportkanalen Twitch.tv.

Blizzard, som är spelutvecklare för Hearthstone, har ändrat regelsystemet inför 2018 års säsong.
Från och med den 1 april 2018 kommer man även att tävla i lag som då skall bestå av tre spelare.

”Detta är ett väsentligt steg i Red Reserves ambition att bli ett av världens ledande varumärken inom e-sport.
Vårt starka Hearthstone-lag kommer snabbt att etablera sig i världstoppen och resultera i en stor exponering
för Red Reserve och våra samarbetspartners”, säger Patrik Andersson, vd för Red Reserve, som redan har klart med en större sponsor
som täcker kostnaderna för det nya Hearthstone-laget.

Red Reserve AB förvärvades nyligen av Community Entertainment Svenska AB, som är noterat på Aktietorget, och
är därmed det första börsnoterade e-sportbolaget i Skandinavien.

”Red Reserve flyttar i rask takt fram sina positioner i ytterligare en esport-gren med miljontals utövare och stor internationell räckvidd.
Detta kommer att stärka Red Reserve som varumärke och CEAB som noterat bolag”, säger Olav Törnblom, vd för CEAB.

För ytterligare information och bilder för fri publicering, kontakta:
Patrik Andersson, CEO Red Reserve, tfn 0769-47 73 66, E-post:patrik@redreserve.org
Olav Törnblom, vd Community Entertainment, tfn 0702–190 406, e-post: olav@comentab.se
www.comentab.se
www.redreserve.org

Denna information är sådan information som Community Entertainment är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 mars 2018.

Community Entertainment har utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikationssyfte. Vi har dessutom skapat en hög kompetens inom innehållsmarknadsföring, gamification och quiz. Syftet är att företag på ett engagerande, underhållande och informativt sätt kan få definierade målgrupper att lära sig mer om produkter och tjänster, presentera information om interna målsättningar eller utbilda medarbetare, nyanställda eller samarbetspartners.