DICOT: VÅR PRODUKT HAR LÅNG VERKNINGSTID – VD

STOCKHOLM (Direkt) Dicot, som är på väg till Aktietorget, utvecklar en produkt som ska användas vid sviktande sexuella funktioner hos män

“Vår substans har verkningstid på upp till två veckor. Det gör att vi får en normalisering av sexualiteten och inte ett tillslag som med exempelvis Viagra”, säger Dicots vd Göran Beijer i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt

I samband med listning ska bolaget ta in 11,3 miljoner kronor via en nyemission. Värderingen av Dicot i den pågående nyemissionen är 26,5 miljoner kronor före kapitaltillskottet.

Teckningsperioden pågår fram till 24 maj. Teckningskursen är 5,15 kronor per aktie. Första handelsdag på Aktietorget är beräknad till den 20 juni.

image

Utdrag från Nyhetsbyrån Direkts tv-intervju med Göran Beijer, vd för Dicot:

Hur kom du in i bolaget?

"Jag kom in för ungefär ett år sedan som projektledare och nu har jag gått in som vd sedan april i bolaget", svarar Göran Beijer.

Vad gjorde du innan?

"Jag har jobbat inom life science i 35 år på större bolag på och senare lite mindre företag samt startups inom läkemedelsutveckling och bioteknikprodukter".

Hur kom Dicot till?

"Grundare till bolaget är, Jarl Wikberg professor i farmakologi som jobbat med det här området och som vi bildat bolaget kring. 2015 valde han att starta Dicot för att ta fram en produkt".

Hur ser marknadspotentialen ut?

"Vi vill utveckla produkten fram till fas 2a, för att se effekterna av erektionsproblem eller för tidig utlösning. Därefter vill vi hitta en partner, som antingen köper projektet eller ett samarbetsavtal och hjälps åt att ta den till marknaden. Potentialen för marknaden är 40 miljarder kronor och lägger man till för tidig utlösning blir potentialen ännu större, så det är en jättepotential".

Äger du aktier i bolaget?

"Nej, inte för tillfället men jag kommer att införskaffa det i samband med emissionen".

För hela intervjun:

https://www.youtube.com/watch?v=T9jbOxwVPlw