Smartster accelerar och inbjuder till investerarträffar

Smartster – Smartster Group AB (publ), – inbjuder till investerarträffar, genomför en företrädesemission om 4,1 mkr och välkomnar nya investerare att ansluta sig innan sin planerade notering. Investerare är välkomna till Bolagets investerarträffar som besöker Stockholm, Göteborg, Malmö, Borås, Halmstad och Köpenhamn.

Smartster som driver marknadsplatsen Smartster i 5 länder, tar nu nästa steg i sina förberedelser mot en listning. Under 2018 har bolaget gjorts publikt, tagit in 8 Mkr, fått ombord 150 nya retailkedjor och förberett lansering i Finland och ser fram emot ett stort intresse från allmänheten att delta i företrädesemissionen. 

Det Borås-baserade start-up bolaget Smartster genomför nu investerarträffar och kapitalisering för dess fortsatta expansion. Turnén passerar följande städer:

13/12   Torsdag           Göteborg       Elite Park Hotel                      

13/12   Torsdag           Borås             Smartsters kontor                   

14/12   Fredag             Stockholm     Scandic Hotel Klara    

17/12   Måndag           Stockholm     Scandic Hotel Klara

17/12   Måndag           Halmstad       Connect Väst

18/12   Tisdag             Köpenhamn   Hotel Phoenix 

18/12   Tisdag             Göteborg       Connect Väst             

19/12   Onsdag           Malmö             Malmö Börshus          

20/12   Torsdag           Göteborg       Elite Park Hotel                                   

20/12   Torsdag           Borås             Smartsters kontor 

Anmälan till investeringsträffarna sker på www.smartster.com/roadshow.

  •  ”I samband med nyemissionen presenteras bolaget för ett antal potentiella aktieägare. Det är mycket glädjande att vi har ett bra samarbete med Aktiespararna, Danska Aktienærsföreningen, Connect Väst, Investor Breakfast Club och GU Ventures för att nå ut med kampanjen. Vi uppskattar det förtroende, som vi har fått” berättar Andreas Swahn, grundare och VD för Smartster.
  •  ”Smartsters förenar den fysiska handeln och e-handeln på samma plattform. Detta särkiljer oss från Amazon och traditionella prisjämförelseplattformar. Vi har nu fler än 900 retailkedjor och 22 000 varumärken live och gör mer än 20 miljoner dagliga produktuppdateringar. Flera investerare har uttryckt att de värdesätter att vi har den skalbara tekniska plattformen på plats, säkrat avtal med retailers och etablerat oss i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och USA och har begynnande intäkter”, berättar Andreas Swahn.

Målet är att bli av med den onödiga direktreklamen som har en stor miljöpåverkan samt att minska onödiga e-handelsleveranser när kunderna snabbare, billigare och miljövänligare kan plocka upp produkter i sin närhet istället för att vänta på en leverans som kommer om ett antal dagar.

  •  ”Smartster fokuserar nu på kommersialisering och stärka marknadsföringen mot konsumenter i och med att vi nått kritisk massa i våra fem länder. Vi har siktet inställt på en notering som skall hjälpa oss att gå in i fler länder i Europa och stärka oss i USA efterhand. Jag är själv en aktiv webbshoppare och vet att en ökning av intresset från konsumenterna bygger på att de trivs på siten och får ett mervärde”, berättar Klementina Österberg, styrelseordförande för Smartster och VD för GU Ventures.

Erbjudandet att teckna sig för aktier riktar sig till allmänheten förutom till affärsänglar, family offices och professionella aktörer som vill vara med på den globala skalningen av Smartster. 

Mer information om emissionen finns på: www.smartster.com/investera. Bokning till investerarträffar sker på www.smartster.com/roadshow och teckning av aktier sker på www.smartster.com/investera.

Andreas Swahn – VD, Smartster Group AB (publ)
Telefon: 0704-22 22 01
E-post: 
andreas@smartster.com 
Web: 
www.smartster.se 

Om Smartster Group AB

Smartster har utvecklat en marknadsplats för erbjudanden med siktet inställt på att så stor del av dagens tryckta reklam kan ersättas med en digitaliserad motsvarighet. Smartster har idag ca 6,3 miljoner aktiva erbjudanden från fler än 800 retailkedjior och 22 000 varumärken med både fysiska butiker och nätbutiker i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och USA.