Streamify offentliggör halvårsrapport

2021-08-31
Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed halvårsrapporten för perioden januari-juni 2021. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

2021-04-01- 2021-06-30 (andra kvartalet)
•    Nettoomsättning uppgick till 234 KSEK (82 KSEK).
•    Resultat efter finansiella poster uppgick till -2 005 KSEK (-1 182 KSEK).
•    Resultat per aktie uppgick till -0,36 SEK (-0,21 SEK).

2021-01-01- 2021-06-30 (första halvåret)
•    Nettoomsättning uppgick till 293 KSEK (82 KSEK).
•    Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 351 KSEK (-1 322 KSEK).
•    Resultat per aktie uppgick till -0,60 SEK (-0,24 SEK).

Väsentliga händelser 
•    Den 27 april 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått ett 3-årigt avtal med Svenska RallyMästerskapen AB.
•    Den 27 april 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått ett samarbete med Svensk Live, som deras första associerade partner, för att utforska ”digifysiska” evenemang i det rådande och nya arrangörslandskapet efter pandemin.
•    Den 28 april 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått ett samarbetsavtal med mästerkocken Gabriel Jonsson som valt Streamify för ett års livestreaming, med möjlighet till förlängning.
•    Den 18 maj 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått ett samarbetsavtal med TOBE Outerwear. TOBE Outerwear är ett klädmärke för krävande vinteraktiviteter och satsningen på live video shopping är tänkt att öka affärsnyttan, bland annat genom ökad consumer awareness.
•    Den 31 maj 2021 meddelade Streamify att Bolaget rekryterat det före detta handbollsproffset Rickard Lönn som blir Streamifys säljchef.
•    Den 31 maj 2021 meddelade Streamify att Bolaget under maj månad ingått i samarbetsavtal med fem e-handelsföretag. Syftet är att möjliggöra live video shopping i deras befintliga
•    e-handelssystem.
•    Den 10 juni 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått ett samarbetsavtal med Elevenate med målet att utveckla Elevenates onlineförsäljning med hjälp av live video shopping.
•    Den 28 juni 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått ett partnerskap med Svensk Digital Handel AB. Svensk Digital Handel AB utvecklar tjänster och driver frågor som bidrar till en tryggare, smartare och mer lönsam digital handel i Sverige. Svensk Digital Handel samlar närmare 1000 företag som tillsammans arbetar för att utveckla den digitala handeln i Sverige och Streamify är nu genom sitt partnerskap ett av dessa företag.

 

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io

Om Streamify
Streamify grundades 2017 med avsikt att skapa framtidens smartaste livesstreamslösningar. 2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som kombinerar livestreaming med e-commerce. Streamify ger individuella användare och etablerade aktörer möjlighet att skapa egna livestreams och därmed intäktsmöjligheter, samtidigt som tittare kan interagera med livesändningarna genom chattar, sponsring och för sändningen relevant E-commerce.