Produkt och utrullning
Bestseller har fortsatt i raskt tempo att ansluta fler showrooms och säljare på befintliga och nya marknader. Dessutom har nya varumärken inom gruppen påbörjat arbetet med att anamma Touchtech Showroom. Det har ställt nya och större krav på utvecklingsorganisationen för att kunna möta denna tillväxt med en tillförlitlig tjänst. Bestseller kommer framöver att utöka medfinansieringen av produktutveckling med ca 500 TSEK per månad utöver licensintäkterna för Touchtech Showroom.
Det är också glädjande att i princip alla tidigare kunder av Digital Venue förnyat sina avtal och ökat med fler användare. Arbetet med att utveckla nästa version av Digital Venue, i samarbete med Vero Moda, är i gång sedan januari med förväntad leverans fram mot sommaren. Det interna arbetsnamnet för den nya versionen är Touchtech Sendouts och syftar till att kunna göra utskick av snygga lookbooks som säljarna kan skapa med några knapptryckningar. Denna lösning kommer komplettera Touchtech Showroom-verktyget som syftar på att förbättra kundmötet. Tillsammans kommer dessa verktyg vara väldigt kraftfulla och ta bort behovet av många andra verktyg som används idag av sälj- och marknadsavdelningarna.
Försäljning
Inom försäljningsorganisationen har vi fortsatt jobba med att skapa fler dialoger med rätt målgrupp. Även om vi har en del förbättringspotential kvar så är trenden positiv där allt fler och relevanta nya kunddialoger inom konfektionsbranschen initieras, både i och utanför Sverige, av vårt SDR-team (Sales Development Reps). Även om intresset för våra produkter finns så behöver vi se över hur vi kan förkorta försäljningscykeln.
Kommunikationsplattform
Parallellt har vi initierat arbetet med att se över vad och hur vi kommunicerar. För att stötta oss i detta arbete har vi valt BCW som kommunikationsbyrå. Eftersom ambitionen är att vara ett globalt ledande bolag behöver vi redan nu börja jobba långsiktigt med vårt varumärke för att kunna få synlighet i media. Vi börjar dock försiktigt i Sverige och Norden för att kunna sätta strukturerna i samarbetet med BCW, för att under nästa halvår kunna öka investeringen för att nå ut internationellt med vårt budskap och varumärke.
Ukraina
Det är en väldig sorglig situationen i Ukraina eftersom vi ser hur det påverkar våra ukrainska kollegor. Dessutom var flertalet av de på besök i Sverige för kick-off när kriget bröt ut och vi har gjort vårt bästa för att säkerställa deras säkerhet och trygghet där flertalet nu jobbar utanför Ukraina.
För ytterligare information, vänligen kontakta
Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com
Om Touchtech
Touchtech grundades 2008 i Göteborg. Deniz Chaban, medgrundare, är idag vd för verksamheten. Bland ägarna märks Heartland, storägare i handelsplattformarna Zalando, Asos och i Bestseller. Touchtech tillhandahåller globalt marknadsledande, tekniskt strategiska och integrerade omnikanallösningar som kan bidra till att framtidssäkra verksamheter, skapa hållbar försäljning, bibehålla arbetstillfällen och erbjuda butiks- samt online-lösningar som förstärker varumärkesupplevelsen. Touchtech jobbar med varumärken som J.Lindeberg och Axel Arigato och finns på 400 Jack & Jones-butiker i Europa där det används dagligen av tusentals butikssäljare. Touchtechs lösningar har hög användarvänlighet och kompabilitet och kan integreras med vanliga system för ERP, e-handel, PIM och POS. För mer information besök www.touchtech.com