Intropris

Intropris

Pris per aktie
20 SEK
Minsta investering
5000 SEK
Pre money value
69 MSEK
Bransch
E-handel
Lista
NGM
Emissionsvolym
23,5 MSEK
Teckningsperiod
20 nov - 4 dec
Första handelsdag
-
Teckningsåtagande
18,6 MSEK (80%)
Garantiåtagande
5 MSEK
Post money value
-

Bakgrund

Intropris har sedan 2006 utvecklat sitt koncept för att sälja bland annat jakt, fiske och friluftslivsrelaterade produkter till konsument via en kombination av e-handel och fysiska butiker. Efter förvärv av ytterligare tre butiker och en e-handelsplattform från Huntyard & Berras samt uppköp av Racerback.se omfattar verksamheten sedan juni 2017 sex fysiska butiker och tre e-handelsplatser.

Genom att vidareutveckla e-handelsverksamheten och komplettera med fler butiker har Intropris nu siktet inställt på att bli en ledande aktör inom jakt-, fiske- och friluftslivssektorn i Sverige och Norden.

Med ett redan väletablerat varumärke och en egenutvecklad mjukvaruplattform som sammankopplar centrallager, butiksverksamhet och e-handelsplattformar, kan verksamheten effektiviseras samtidigt som volymerna kan öka väsentligt. Intropris eftersträvar en i det närmaste sömlös samverkan mellan e-handel och fysiska butiker, en så kallad omnikanalslösning.
Intropris är nu redo för en fortsatt expansion online, etableringar och förvärv.

Bolagsnyheter

Social media

Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.