Bakgrund
Intropris har sedan 2006 utvecklat sitt koncept för att sälja bland annat jakt, fiske och friluftslivsrelaterade produkter till konsument via en kombination av e-handel och fysiska butiker. Efter förvärv av ytterligare tre butiker och en e-handelsplattform från Huntyard & Berras samt uppköp av Racerback.se omfattar verksamheten sedan juni 2017 sex fysiska butiker och tre e-handelsplatser.
Genom att vidareutveckla e-handelsverksamheten och komplettera med fler butiker har Intropris nu siktet inställt på att bli en ledande aktör inom jakt-, fiske- och friluftslivssektorn i Sverige och Norden.
Med ett redan väletablerat varumärke och en egenutvecklad mjukvaruplattform som sammankopplar centrallager, butiksverksamhet och e-handelsplattformar, kan verksamheten effektiviseras samtidigt som volymerna kan öka väsentligt. Intropris eftersträvar en i det närmaste sömlös samverkan mellan e-handel och fysiska butiker, en så kallad omnikanalslösning.
Intropris är nu redo för en fortsatt expansion online, etableringar och förvärv.
Social media
Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.