Gigger Group AB (”Gigger” eller ”Bolaget”) har bjudits in av Erik Penser Bank för att presentera Collabs AB imorgon torsdag den 10 juni. Temat är influencer marketing och Gigger med tf VD Claes Persson inleder dagens presentationer med nyligen förvärvade influencer-plattformsföretaget Collabs AB. Medverkar på temadagen gör även företag som lägger stor del av sina marknadsföringsbudgetar på influencer marketing såsom Nelly, Björn Borg och Lyko.
Influencer marketing är marknadsföringstrenden som är här för att stanna och som tar stora marknadsandelar från de traditionella marknadsföringsbudgetarna. Collabs är influencer marketingföretaget som med sin egenutvecklade och moderna plattform tillför möjlighet till företag att upptäcka miljontals influencers, skapa kampanjer från några få till ett stort antal influencers i en och samma kampanj, kommunicera, schemalägga, godkänna innehåll, genomföra kampanjer, betala provisioner till alla influencers enbart med en knapptryckning och sedan analysera resultaten.
Gigger Group AB, som tidigare i år vann utmärkelse för Årets Gig-företag, förvärvade Collabs AB den 30 mars i år och utökade därmed verksamheten med ytterligare ett företag som verkar inom ett snabbväxande tillväxtområde. Collabs har ca 130 miljoner influencers i plattformen och bland kunder som de genomfört kampanjer för märks bland andra Lindex, ElGiganten, Discovery +, Nelly.com samt Clas Ohlsson.
Presentationen som hålls hos EPB kan ses direktsänd på Youtube. Gigger presenterar mellan kl.09:15 – 09:55.
Länk till presentationen: https://www.youtube.com/watch?v=yGiyClkvDco
Temadag Influencer Marketing – Erik Penser Bank – 10 juni 2021
09:00-09:10 EPB inleder med Magnus Skog, EPB Aktieanalytiker
09:15-09:55 Gigger Claes Persson, tf VD
För mer information, vänligen kontakta:
Gigger Group AB
Magnus Winterman, Head of Investor Relations
Telefon: 0702 95 99 55
E-post: magnus.winterman@gigger.se
Gigger Group AB
Claes Persson, tf VD
Telefon: 0722 24 70 50
E-post: claes.persson@gigger.se
Gigger Group AB hjälper företag och gigarbetare att vinna i den nya tidens arbetsmarknad. Med marknadens modernaste mjukvaruplattform digitaliserar och förenklar vi administrationen för och av timanställda, temporära uppdragstagare samt frilansare, dvs den nya tidens arbetskraft – ”giggers” – i Sverige och internationellt. I Giggers plattform bygger företag upp sina personalpooler, schemalägger och hanterar löner – "giggaren" söker uppdrag, fakturerar och säkerställer betalning. Gigger – den nya tidens uppdragsgivare!
Collabs AB är en innovativ influencer-marketingbyrå med fokus på 360°-strategier där microinfluencers är grunden i kampanjerbjudandet. Collabs har en egenutvecklad modern plattform som tillför möjlighet till företag att upptäcka miljontals influencers, skapa kampanjer från några få till ett stort antal influencers i en och samma kampanj, kommunicera, schemalägga, godkänna innehåll, genomföra kampanjer, betala provisioner till alla influencers enbart med en knapptryckning och sedan analysera resultaten. Allt i form av utförliga och mätbara rapporter.