Idag känner alla organisationer pressen att tvingas tänka om och tänka nytt när förutsättningarna för verksamheten hela tiden ändras. De flesta företag sliter med att driva förändring för att utnyttja de möjligheter som uppstår och samtidigt hantera de utmaningar som ofrånkomligen dyker upp. I Maxa modet skriver Karin Zingmark, kommunikationsexpert, att man måste se på förändring som något naturligt och positivt för att lyckas, och hon beskriver hur man på riktigt prioriterar mjuka värden och skapar en tillitsfull kultur.
Om boken:
Hur kan du som ledare kommunicera för att dina medarbetare ska känna sig så trygga på jobbet att de har lust att vara med och driva förändring?
I Maxa modet delar kommunikationsexperten Karin Zingmark med sig av sina bästa råd kring att bygga en organisation präglad av tillit, där förändring ses som något naturligt och positivt och där människor vågar ta risker, säga sin mening, vara sig själva och samarbeta fullt ut.
Författaren visar hur du som ledare kan kommunicera på ett sätt som väcker lust och ingjuter mod kring exempelvis:
– förändring och lärande
– syfte och värderingar
– mål och mandat
– risktagande och nytänkande
– framgångar och motgångar
Maxa modet vänder sig till dig som vill skapa en mer innovativ och kommunikativ organisation men som förstått att ni behöver en trygg grund att stå på för att lyckas. Boken tar upp de viktigaste pusselbitarna i arbetet med att skapa en tillitsfull kultur.
Om författaren:
Karin Zingmark har tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap, från bland annat Microsoft och MTG. Hon är en flitigt anlitad rådgivare, en engagerad styrelsemedlem och är certifierad i grunderna i Neuroledarskap av the Neuroleadership Institure. Hon har dessutom utsetts till en av Sveriges mest populära föreläsare. Maxa Modet är uppföljaren till hennes debutbok Maxa Snacket (2017) som lyfts av bland andra DN som en av de mest läsvärda managementböckerna.
Fakta:
Titel: Maxa modet – Förändring genom tillit och kommunikation
Författare: Karin Zingmark
Förlag: Liber AB
Format: A5, hårdband
ISBN: 978-91-47-13151-8
För intervju eller recensionsexemplar kontakta:
Jonna Cornell, marknadschef, tel: 073-673 12 44, mail: jonna.cornell@liber.se.
Liber är ett av Sveriges ledande förlag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.