Bakgrund
Freetrailer har utvecklat en digital plattform som gör det möjligt att med hjälp av en applikation och ett elektroniskt lås, Freelock, att reservera, hämta och återlämna släpvagnar. Freetrailers kärnverksamhet och affärsmodell består i att låna ut släpvagnar till kunder utan kostnad. Det finns även möjlighet att köpa tilläggstjänster, till exempel försäkring, förlänga hyrtiden eller förboka ett släp. Samarbetspartners erbjuds marknadsföring genom att släpvagnarna täcks med reklambudskap. Freetrailers intäkter kommer dels från kunder som köper tilläggstjänster, till exempel försäkring, förbokning eller förlängd hyrestid, och dels genom annonsintäkter från samarbetspartners.
Freetrailers strategi är att fokusera på marknaderna i Danmark, Sverige och Norge och därefter gradvis expanders till Finland, Tyskland och Beneluxländerna. Med hjälp av denna strategi bedömer bolaget att antalet släpvagnar som Freetrailer har på marknaden kommer att öka upp till tre eller fyra gånger det antal som bolaget för närvarande har i verksamheten under de kommande tre åren. Vidare kommer Freetrailers elektroniska lås, Freelock, att införas på samtliga marknader under 2018/2019.
Freetrailer blir det första danska noterade bolaget i AktieTorgets satsning i Danmark och aktien kommer att handlas i danska kronor.
Som förutsättning för notering och bindande villkor för emissionens genomförande ska minst 60 procent av emissionen tecknas. Ett spridningskrav om 300 aktieägare är också en förutsättning för notering.
Social media
Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.