Under dagarna från 31 augusti till 3 september äger en Skandinaviens största show- och branschkonferenser rum i Örebro. Hotell, kyrkor, restauranger, barer och gator fylls under fyra dagar med livemusik, film och konversationer om entreprenörskap, teknik och morgondagens kreativa näringar. På plats finns inte bara artister som Anna Stadling,
Helen Sjöholm och Tomas Andersson Wij, utan också Karlstadsbolaget Sound Dimension, för under Live at Heart ska morgondagens stjärnor och kreativa talanger, idéer och bolag få möjlighet att synas.
”Live at Heart Creative, som äger rum den 1 september, ger oss på Sound Dimension en unik möjlighet att nå ut till en bredare publik, inte minst inom musikbranschen, som är en viktig avnämare av vår teknik och våra tjänster. Planen är att låta åhörarna ta del av den helt nya och mycket bättre ljudupplevelse som skapas när vi med AiFi sömlöst kan koppla ihop mobiltelefoner, plattor och Bluetooth-högtalare – snart sagt allt med en inbyggd ljudenhet – till en samstämd kör. Vi kallar det ”Hearing is believing”, och har fått ett mycket gott gensvar från dem som varit med vid tidigare demonstrationer”, säger Sound Dimensions vd Thomas Bergdahl.
Sound Dimension lanserade nyligen tjänsten AiFI Streaming, som riktar sig mot B2B-marknaden i form av streamingleverantörer, och där bolaget teknik integreras i leverantörernas appar. Samtidigt har utvecklingsarbetet med AiFi Inside intensifierats. Där är målet är att bolagets teknik ska finnas med redan i de chip som tillverkarna av ljudenheter använder i sin produktion. På så sätt kan Sound Dimension bygga en licensieringsaffär, där AiFi Inside blir en ny de facto-standard för ljud.
För ytterligare information, kontakta
Thomas Bergdahl, vd
e-post: tb@sounddimension.se
tel 076-601 05 31
Kort om Sound Dimension:
Sound Dimension har utvecklat patenterade och prisbelönta tekniska lösningar som
kombinerar ljudteknik med artificiell intelligens (AI). Företaget utvecklar, säljer och licensierar
sin AiFi (Artificial Intelligence Fidelity) -teknologi. Målsättningen är att göra det möjligt att ansluta högtalare – oavsett modell, märke, ålder, till en enhetlig ljudupplevelse, styrd av en app och optimerad av AI. Den ultimata målsättningen är att upprätta en ny de facto-standard för ljud. Bolaget grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad, Sverige.