Bakgrund
Toadman Interactive är en svensk spelutvecklingsstudio med säte i Stockholm. Sedan grundandet 2013 har Bolagets anställda tillsammans varit delaktiga i utvecklandet av välkända PC- och konsoltitlar, samt mobil, inklusive Dead Island, Killing Floor, och Warhammer: Vermintide.
Kärnteamet består av 25 passionerade anställda med lång erfarenhet inom branschen. I syfte att effektivisera projektutvecklingen outsourcas mindre väsentliga delar av projekten under noggrann övervakning. Detta skapar även möjligheter till en hög grad av skalbarhet i varje projekt.
Toadman har en lång erfarenhet av spelutveckling inom en rad olika genres, men har särskild expertis inom RPG (Role Playing Games). Genom att specialisera sig inom RPG har Toadmans medarbetare blivit effektiva och kunniga på utveckling, design, teknik och innehåll inom detta segment. Det gör det också lättare att hitta och rekrytera talangfulla utvecklare med passion för sitt arbete.
Bolaget har utvecklat spel för ett flertal olika plattformar, inklusive PC, Mac, Linux, PS3, PS4, X360, XONE, iOS, Android Mobile och Android Consoles. Valet av s.k. spelmotor varierar från projekt till projekt beroende på vilken som anses bäst lämpad. Toadman har utvecklat en färdighet att använda spelmotorn Autodesk Stingray, som skapar goda förutsättningar för att bygga högkvalitativa spel. Toadman har tack vare sin expertis i Autodesk Stingray utsetts till huvudkonsult för motorn. Bolaget fokuserar för närvarande på färdigställandet av sin speltitel Immortal: Unchained, som beräknas vara redo för lansering under 2018.
Social media
Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.