den 16 september 2021 kl. 08:16
Wicket Gaing AB (”Wicket Gaming” eller ”Bolaget”) har ingått ett samarbetsavtal med marknadsföringsbyrån The Game Marketer. Samarbetet utgör ytterligare en byggsten i Wicket Gamings övergripande marknadsföringsstrategi och ska bidra till den kommande lanseringen av Cricket Manager.
The Game Marketer är en marknadsföringsbyrå som är specialiserad inom spelrelaterad marknadsföring. Byrån levererar digitala marknadsföringstjänster i syfte att driva spelarengagemang och samarbetar med flera namnkunniga bolag, däribland Paradox, Humble Bundle och Ubisoft.
Eric de Basso, VD för Wicket Gaming, kommenterar:
”Samarbetet med The Game Marketer utgör ett strategiskt komplement till Wicket Gamings marknadsföringsstrategi. The Game Marketer har en fantastisk förmåga att driva spelarengagemang via diverse digitala marknadsföringsinsatser. Vi har med detta strategiska samarbete berikats med ännu mer kärnkompetens inom marknadsföring och lagt ännu en grundsten inför vår kommande lansering”, säger Eric de Basso, VD för Wicket Gaming AB.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com
Telefon: +46 70 780 52 00
Om Wicket Gaming
Wicket Gaming är ett svenskt spelutvecklingsbolag som grundades 2015. Bolagets affärsidé bygger på att utveckla och distribuera så kallade free-to-play-spel inom sportgenren baserade på egenägda varumärken. Sedan start har Bolaget arbetat med att utveckla sin första titel, Cricket Manager, som är ett managerspel inom cricket för mobila enheter som går ut på att skapa och äga sin egen cricketklubb och tävla mot andra spelare runtom i världen. Målet är att skapa ett av världens mest populära cricketmanagerspel för mobila enheter och att använda en teknisk plattform för att bredda spelportföljen till att innefatta andra sportmanagerspel.
För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.