Wicket Gaming påbörjar en bredare lansering av King Royale:Idle Tycoon – når hela Sverige via annonssamarbete

Idag, den 17 april 2023, påbörjas en bredare lansering av Wicket Gamings free-to-play-spel King Royale:Idle Tycoon. Spelet kommer att marknadsföras brett i Sverige via ett annonssamarbete med Aggregate Media. Samtidigt förbereds influencermarknadsföring via Youtube och Tiktok.

King Royale:Idle Tycoon inleder en bredare lansering med hjälp av annonser och influencermarknadsföring. Initialt görs betald annonsering i svensk media där Wicket Gaming har en större mediabudget på cirka 5 MSEK netto hos Aggregate Media. Detta utrymme ger möjlighet att köpa annonsplatser i de flesta nyhetstidningar i Sverige, därutöver kan annonsering komma att göras utomhus, i radio samt i tidskrifter/magasin. Utöver detta så förbereds också influencermarknadsföring via Youtube och Tiktok. Marknadsföringen kommer löpa under innevarande och nästa år.

King Royale:Idle Tycoon finns tillgängligt i Googles app-butik "Google Play" och Apples motsvarighet "App Store" spelet har blivit nedladdat över 450 000 gånger sedan det testlanserats. Spelet har en Google Play rating på 4,5 och en motsvarande rating i Apple App Store på 4,7. Efter en tids arbete för optimeringar av spelet är det nu redo för en bredare publik, spelets KPI:er ser fortsatt väldigt lovande ut för att nu påbörja användar-anskaffning och fokusera fullt på att monetarisera spelet.

I en kommentar säger Wicket Gamings vd, Eric de Basso:

“Den breda lanseringen av King Royale:Idle Tycoon ska bli mycket spännande att följa. Vi har stora förhoppningar om att snabbt kunna skala upp användarbasen och därmed skapa betydande monetiseringsmöjligheter framåt där fokus även kommer ligga på vidareutveckling av funktioner i spelet .”

Mer information om spelet kan hittas på nedan länkar:

 

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.motap.idleking&hl=en&gl=US

 

Appstore: https://apps.apple.com/us/app/idle-king-tycoon-tap-games/id1479539390?l=en

 

 

Intervju med Wicket Gamings vd gällande förvärvet av Idle King finns sedan tidigare under nedan länk:

 

https://www.youtube.com/watch?v=PFMKfh6GO-g

 

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com  
Telefon: +46 70 780 52 00

 

Om Wicket Gaming

 

Wicket Gaming är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, spel och EdTech. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel ("F2P") inom mobilspel för Android och iOS. Inom EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som Wicket Gaming har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.