den 2 september 2021 kl. 08:15
Wicket Gaming AB (”Wicket Gaming” eller ”Bolaget”) har signerat ett samarbetsavtal med den influencerinriktade marknadsföringsbyrån Wehype i förberedelse inför spellanseringen av Cricket Manager.
Wehype är en marknadsföringsbyrå som är ledande och specialiserad inom influencer-marknadsföring. Wehype arbetar bland annat med välkända företag såsom Koch Media, Activision, Electronic Arts, Blizzard och Ubisoft.
Eric de Basso, VD för Wicket Gaming, kommenterar:
”Genom ett strategiskt samarbete med en av världens mest meriterade influencer marknadsföringsbyråer förbereder vi oss för vår kommande lansering av Cricket Manager. Wehype har en fantastisk förmåga att tillgodose sina samarbetspartners med relevanta influencers i syfte att generera nedladdningar. Wicket Gaming har genom detta strategiska samarbete, med spetskompetens inom marknadsföring, lagt ännu en grundsten inför vår kommande lansering”, säger Eric de Basso, VD för Wicket Gaming AB.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com
Telefon: +46 70 780 52 00
Om Wicket Gaming
Wicket Gaming är ett svenskt spelutvecklingsbolag som grundades 2015. Bolagets affärsidé bygger på att utveckla och distribuera så kallade free-to-play-spel inom sportgenren baserade på egenägda varumärken. Sedan start har Bolaget arbetat med att utveckla sin första titel, Cricket Manager, som är ett managerspel inom cricket för mobila enheter som går ut på att skapa och äga sin egen cricketklubb och tävla mot andra spelare runtom i världen. Målet är att skapa ett av världens mest populära cricketmanagerspel för mobila enheter och att använda en teknisk plattform för att bredda spelportföljen till att innefatta andra sportmanagerspel.
För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.