Den ledande in-game-annonseringsspecialisten Adverty AB (publ) meddelar idag att ett strategiskt partnerskap ingås med Gold Town Games AB (GTG). Partnerskapet kommer att göra det möjligt för mobilspelsutvecklaren att erbjuda Advertys sömlösa format In-Play™ och In-Menu™ för varumärkes- och performance-annonsering inuti sina allt mer populära spel.
Genom partnerskapet kommer Advertys sömlösa In-Play™- och In-Menu™-annonser att lanseras i GTG:s populära spel ”World Hockey Manager” inom de närmaste veckorna. GTG kommer även att integrera tekniken i sina kommande titlar som ska släppas senare under året.
”Vi är väldigt glada över att få lägga till GTG och World Hockey Manager (WHM) till vår ständigt växande lista av kvalitetsspel som drar fördel av vår banbrytande, patenterade annonsteknik. Utvecklare börjar få upp ögonen för den här möjligheten att erbjuda annonsörer en chans att nå ut till väl avgränsade och attraktiva målgrupper, och i det här fallet rör det sig om hockeyfans runtom i världen”, förklarar Tobias Knutsson, Advertys VD.
”Vi ser en enormt ökad efterfrågan på attraktivt utformad in-game-annonsering som kan engagera svåråtkomliga målgrupper, och vi ser fram emot ett nära samarbete med GTG under många år framöver”, förklarar Knutsson.
”Vi betraktar in-game-annonsering som den mest spännande möjligheten inom mobilspelsmonetärisering, och det glädjer oss att få tillfälle att arbeta tillsammans med ett annat svenskt bolag för att förverkliga den potential som våra nuvarande och kommande spel har i det avseendet”, tillägger Pär Hultgren, VD för GTG.
Thorbjörn Warin, Advertys Chief Supply Officer, säger: ”Gold Town Games är ledande i branschen inom sportmanagerspel för mobila plattformar. Det här är det senaste i ett pärlband av spännande partnerskap som kungjorts, däribland med aktörer som Verizon Media och InMobi, vilket beror på att allt fler annonsörer inser fördelarna med våra unika och icke-störande annonserbjudanden som maximerar varumärkenas exponering och utgivarnas monetärisering.”
”Den stora efterfrågan på annonseringsmöjligheter inom spelbranschen visar inga tecken på att avta, och vi förväntar oss kolossal tillväxt för in-game-annonsering under kommande månader och år allt eftersom insikten sprider sig i den spirande spelbranschen om att våra format In-Play™ och In-Menu™ är det yppersta som finns inom icke-störande varumärkesannonsering.”
World Hockey Manager kommer att släppas inom de närmaste veckorna med sömlösa In-Play™-annonser från Adverty. In-Menu™-annonser tillkommer senare under andra kvartalet.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Rössel, CFO
Telefon: +46 70 867 00 20
E-post: ar@adverty.com
Denna information är sådan information som Adverty AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 mars 2021.
Corpura Fondkommission AB, tel. nr. +46 (0)722 52 34 51, är bolagets mentor på NGM Nordic SME.
Om Adverty
Adverty sammanför varumärken och människor genom sin revolutionerande displayannonseringsteknik byggd för spel. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera den fullständiga spelupplevelsen med icke-påträngande, lättintegrerade, sömlösa annonser. Adverty är grundat 2016 med kontor i Stockholm, London, New York, Madrid, Helsingfors, St Petersburg och Lviv. Mer information på www.adverty.com.
Om Gold Town Games
Gold Town Games är en börsnoterad spelutvecklings-koncern med säte i Skellefteå, Sverige. Koncernen, som leds av VD Pär Hultgren och delägs av hockeyikonen Wayne Gretzky, består av 23 anställda med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på att producera och publicera sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). För ytterligare information, vänligen besök https://goldtowngames.com/