Nustay

Nustay

Pris per aktie
7,2 DKK
Minsta investering
- DKK
Pre money value
110 MDKK
Bransch
Resor
Lista
Spotlight
Emissionsvolym
MDKK
Teckningsperiod
14 feb - 5 mar
Första handelsdag
22 mar
Teckningsåtagande
-
Garantiåtagande

Bakgrund

Nustay är en onlineresebyrå (”OTA”) som levererar personliga hotellerbjudanden för varje registrerad användare beroende på användarens preferenser och önskad typ av vistelse.

Nustay skiljer sig från konkurrerande OTA-aktörer som Booking.com och Hotels.com, genom att kombinera de bästa aspekterna av befintlig onlinebokning – ett stort hotellutbud, en utmärkt bokningsupplevelse och lägre priser än sina konkurrenter. En viktig skillnad mellan Nustay och nuvarande OTA-marknadsaktörer är Nustays förmåga att kombinera låga priser från Business-to-Business-modellen (som används av till exempel stora researrangörer som paketerar hotellrum tillsammans med flygbiljetter), med Business-to-Consumer-modellen som erbjuder ett stort utbud av hotell och on demand-bokningsförmåga direkt till konsumenterna.

Bolaget benämner detta som sin hybridaffärsmodell. Denna affärsmodell är möjlig tack vare Nustays specialiserade IT-plattform, partnerskap med ledande B2B-hotelleverantörer och partnerskapsavtal med ledande B2C-hotelleverantörer som t.ex. Expedia, Priceline och Agoda. Resultatet av detta är att i en majoritet av sökningar på hotellrum är Nustay billigare än konkurrerande OTA:er.

Bolagsnyheter

Social media

Detta bolag har för närvarande ingen twitterkoppling.